Gå til innhold

Fylla igjen ...


Eirik26

Anbefalte innlegg

... hehe.. ikke så ille, men trening gjor jo en del for meg en tid da.. Fikk ut en del angst, nå føler jeg meg bedre og har sakte men sikkert startet å drikke litt igjen.. Føler meg så jævelig bra da .. Men vet at jeg fort kan gå på en ny smell.. Men er så vanskelig å kutte ut det som gir mest glede i livet når det onde ikke pusher deg i ryggen...

det er dumt.. Jeg vet.. Men sånn er det.. Har det ivertfall bra nå, og har tross alt gått ned 9 kg pga av treninga på en måned så noe positivt kom det ut av det..

... eller kanskje ikke?

Mitt livsmotte: "Den største fiende er deg selv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Ja dersom du starter med drikkingen igjen så er du det, din egen største fiende.

Det er fint å høre at du er blitt bedre og begynt å se lysere på livet men du må ikke bli overmodig. Det kjenner jeg alt til. Vi tror vi er så bra, kutter ut medisin og før vi vet ordet av det så er vi tilbake i gamle såor og så går vi rett på en ny smell. Det blir pfte tyngre å komme seg opp igjen.

Ta fornuften til fange og fortsett på den gode veien du er begynt på.

Lykke til og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hurtig "fiks" å drikke, men løser ingenting, og jeg tror du lyver når du sier at det gjør at du føler deg bedre. Den verste typen løgn, er den man innprenter i seg selv. For å rettferdiggjøre de tingene man gjør, som egentlig får en til å bli dårligere (på sikt).

Alkohol har en depressiv virkning.

Trening virker motsatt, og det var jo svært bra, at du hadde gått ned i vekt, også. Det finnes hjelp å få mot drikkeproblematikk, noe du kan be legen om henvisning i forhold til.

Ethvert sosialkontor har ruskonsulent(er), som kan bistå med søknader til behandling i og utenfor institusjon, dersom dette er påkrevd. Og gi kommunal garanti i forhold til behandling, uavhengig (tror jeg) av om du er bruker av sosialkontorets tjenester fra før.

AD inntas ikke flytende....! Ikke angstmedisiner heller....! Det finnes gode preparater mot både angst og depresjon, som du kan søke etter her på DOL (finnes svært mange treff her, på dette temaet). Så finnes det også et forum her, for mennesker med rusproblemer, både med og uten fagpersoner, og med innspill fra rusmisbrukere.

I det du innrømmer å bruke alkohol for å løse problemer i forhold til depresjon og angst, ser jeg det som en innrømmelse av alkoholmisbruk, uavhengig av om du er avhengig av alkohol eller ei. Jeg fordømmer deg ikke, det er vondt og vanskelig å være inne i en depresjon, og skjønner at du ønsker å bruke nær sagt alle midler for å komme ut av det, men det forsvarer allikevel ikke alkoholmisbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...