Gå til innhold

gynekologisk undersøkelse...


Gjest usikker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til legen for å få p-piller eller p-sprøyte. Men da sa han at for å få det, måtte jeg ha en gynekologisk undersøkelse først. Ingen av veninnene mine som går på p-piller har måttet gjøre det. er det vanlig å måtte gjøre det??

På forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fodidodi

Det er veldig vanlig og absoultt nødvendig og betryggende. Det er absolutt ikke vondt. Ikke gru deg! Slapp av i rompemusklene og pust dypt med magen, da går det helt bra! Det er jo betryggende å vite at alt er i orden. Dette er legene så proffe og flinke med, at det er ikke noe problem. Lykke til, medsøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke absolutt nødvendig med en slik undersøkelse for å få prevensjon, men mange leger synes det er en god anledning til å sjekke at alt er normalt. Chlamydia f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...