Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Typen min har litt problemer med tette porer og kviser ...

Kvisene er ikke sånne vanlige, sånne med gult utav, men mere røde byller i huden..

Lurer på om noen har erfaringer med dette? Og hva hjelper? Tenkte på å kjøpe Clerasil til han, men vet dere om noe annet hudrensemiddel som er bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler eteriske oljer. For det første myker oljen opp huden slik at kvisen åpner seg, for det andre har eteriske oljer mange flotte egenskaper.

Kjøp en basisolje og bland noen dråper av disse i - Geranium, lavendel. rosmarin, tetre (bruk en av disse eller en blanding av to eller tre)

Han kan også bruke 4-6 dråper i badekaret.

Kort om egenskapene:

Geranium: Virker balanserende ved å stimulere binyrebarken, som produserer hormoner og regulerer hormonproduksjonen i andre organer. Motvirker betennelse og har antiseptisk, antidepressiv og urindrivende virkning.

NB. Oljen er generelt sett ikke-irriterende, men kan gi reaksjoner på svært følsom hud.

Lavendel: En av de nyttigste eteriske oljene. Den har normaliserende, smertestillende, antiseptisk, antibiotisk, antidepressiv, bakteriedrepende, slimløsende og bedøvende virkning. Den virker også balanserende og kan brukes når man skal "samle" seg mentalt.

Rosmarin: Styrkende og oppkvikkende. En meget god olje når man trenger overskudd.

NB. Bør ikke brukes av personer som lider av høyt blodtrykk eller epilepsi - den virker stimulerende. Ungå bruk under svangerskap (men det gjelder jo ikke typen din :) SKal ikke brukes sammen med homøpatiske midler.

Tetre: Virker avkjølende: er den beste virus-bekjemperen blant oljene. Effektiv mot bakterier og sopp så vel som virus. Har svært kraftig stimulerende virkning på imunapparatet.

NB. Oljen kan virke irriterende på huden hos enkelte hvis den brukes i for store doser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/#findComment-653026
Del på andre sider

serendipity

Be han ga til en hudplerier å ta dyprens en gang i måneden. Else Humeronius kur. Men dette koster ca.340 kroner. Ellers kan det være lurt å kutte ned på sjokolade, potetgull, og sterkt krydret mat. Men det skjønner han vel.. Ellers kan jeg nevne at jeg har en onkel som får masse kviser av epler (merkelig, men sant)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/#findComment-653039
Del på andre sider

Jeg anbefaler eteriske oljer. For det første myker oljen opp huden slik at kvisen åpner seg, for det andre har eteriske oljer mange flotte egenskaper.

Kjøp en basisolje og bland noen dråper av disse i - Geranium, lavendel. rosmarin, tetre (bruk en av disse eller en blanding av to eller tre)

Han kan også bruke 4-6 dråper i badekaret.

Kort om egenskapene:

Geranium: Virker balanserende ved å stimulere binyrebarken, som produserer hormoner og regulerer hormonproduksjonen i andre organer. Motvirker betennelse og har antiseptisk, antidepressiv og urindrivende virkning.

NB. Oljen er generelt sett ikke-irriterende, men kan gi reaksjoner på svært følsom hud.

Lavendel: En av de nyttigste eteriske oljene. Den har normaliserende, smertestillende, antiseptisk, antibiotisk, antidepressiv, bakteriedrepende, slimløsende og bedøvende virkning. Den virker også balanserende og kan brukes når man skal "samle" seg mentalt.

Rosmarin: Styrkende og oppkvikkende. En meget god olje når man trenger overskudd.

NB. Bør ikke brukes av personer som lider av høyt blodtrykk eller epilepsi - den virker stimulerende. Ungå bruk under svangerskap (men det gjelder jo ikke typen din :) SKal ikke brukes sammen med homøpatiske midler.

Tetre: Virker avkjølende: er den beste virus-bekjemperen blant oljene. Effektiv mot bakterier og sopp så vel som virus. Har svært kraftig stimulerende virkning på imunapparatet.

NB. Oljen kan virke irriterende på huden hos enkelte hvis den brukes i for store doser.

Jeg glemte å si.

Gå på apoteket og kjøpe en flaske - sånne grønne/brune flasker som beskytter innhold for lys.

Så heller du 3/4 med basisolje og noen dråper av de eteriske oljene oppi denne nye flasken. Dette kan fint brukes som massasjeolje (men jeg ville kanskje tatt bort Rosmarinen hvis jeg skulle bruke blandingen til også det)

Han må vaske huden først, med mild såpe og vann - evt. hudvann. Eller han kan sitte med hodet i et vannbad for å åpne porene. Så bruker han blandingen og masserer huden - både i ansiktet og nedover halsen (også kan du ta nakken og ryggen :)

Det er veldig deilig - og eteriske oljer har også den funksjonen at de trekker raskt inn i huden - så det blir ikke no kliss av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/#findComment-653052
Del på andre sider

Be han oppsøke lege. Fins mange bra midler mot kviser i dag. Hvis tilfellet er alvorlig og legen ikke har noe spesielt greie på det så be om henvisning til hudlege.

Søstera mi hadde nesten kinnskjegg med kviser da hun var 15. Etter noen uker med Dalacin liniment som hun hadde fått på resept fra lege så var hun helt fin. Hadde hun ikke brukt det hadde hun antagelig hatt DET arrtrynet i dag. Hun kunne kutte ned på bruken ganske raskt og i dag bruker hun ingenting mot kviser og huden hennes er helt fin.

Styr unna Cleracil, det bare tørker ut huden.

Basiron og Panoxyl er ok midler uten resept, men antagelig trengs det sterkere saker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/#findComment-653088
Del på andre sider

Jeg glemte å si.

Gå på apoteket og kjøpe en flaske - sånne grønne/brune flasker som beskytter innhold for lys.

Så heller du 3/4 med basisolje og noen dråper av de eteriske oljene oppi denne nye flasken. Dette kan fint brukes som massasjeolje (men jeg ville kanskje tatt bort Rosmarinen hvis jeg skulle bruke blandingen til også det)

Han må vaske huden først, med mild såpe og vann - evt. hudvann. Eller han kan sitte med hodet i et vannbad for å åpne porene. Så bruker han blandingen og masserer huden - både i ansiktet og nedover halsen (også kan du ta nakken og ryggen :)

Det er veldig deilig - og eteriske oljer har også den funksjonen at de trekker raskt inn i huden - så det blir ikke no kliss av dette.

Han har vært hos legen for en stund siden og fått et middel på resept (vet ikke hva), men det hjelper ikke..

Sannsynligvis fordi kvisene kommer av tette porer eller lignende.. Og han har bare kviser (og svarte prikker/hudormer) i ansiktet, ikke andre steder på kroppen..

Men takk for svar uansett!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110381-tette-porerkviser/#findComment-653174
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...