Gå til innhold

Evigvarende virus

Anbefalte innlegg

Gjest selje

Kan man gå med et forkjølelsesvirus i over to måneder? Teoretisk sett? Jeg har vært hanglete og iblant direkte sjuk siden tidlig i april. Vært hos lege og tatt blodprøve (senkning) og blitt lyttet på flere ganger. Av og til er senkningen grei, og jeg er blitt sendt hjem igjen med beskjeden om at gult/grønt oppspytt og snørr ikke i seg sjøl betyr sint basill. Av og til (to ganger) har blodprøven åpenbart vært slik at legen (tre forskjellige, to legevaktleger og en OsloAkutten) har gitt meg antibiotika (Klacid, tåler ikke penicillin). Men jeg blir ikke skikkelig bra! Nå som det er sommer og jeg gjerne vil være ute - bade og sole meg - så merker jeg veldig fort at ikke alt er OK. Jeg blir tett i hodet, begynne rå hoste igjen, får hvitaktig tunge og vondt i kroppen. Angrer som besatt på at jeg ikke skrek meg til bakterieprøve sist gang!

Jeg skjønner at det kan være overømfintlighet/pollenallergi som blir bakteriell/dårlig immunforsvar. Men nå spør jeg likevel: Går det an i det hele tatt å ha en virus så lenge, som ved kulde/soling/andre påkjenninger - hele tida kan sette igang bråk? Eller kan jeg ha en bakterie som har vært såpass resistent for Klacid at den ikke er blitt helt borte. (Det har vært to vanlige ukeskurer med en måneds mellomrom). Det er ikke noe moro å skulle dra på sommerferie med dette hengende over seg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110383-evigvarende-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selje

Hadde det vært kyssesyke el. annen virusinfeksjon hadde du vel ikke hatt gult men blankt "slim" for det er jo ett virus og så hadde du hatt vondt i halsen (med kyssesyke iallefall).

Bare en tanke.

Mvh

Nå ser det ut som om jeg svarer meg sjøl her, men det er bare et ettertankens PS: Kanskje jeg har bihulebetennelse?? Jeg er alltid litt tett i nesa pga allergi, og har hatt bihulebetennelse noen ganger før. Men jeg trodde antibiotika skulle ha tatt det? Om jeg hadde gått med det siden april...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110383-evigvarende-virus/#findComment-653488
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hvorfor går du ikke til fastlegen din? Det er bare uheldig å innvolvere legevaktsleger som gir deg "tilfeldig" behandling. Dersom du klager, vil du oftest få antibiotika, og de undersøker ikke skikkelig. Svært sjelden at en og samme infeksjon sitter i så lenge. kanskje har du vært uheldig å blitt smittet flere ganger. kanskje har du hatt en mer langvarig virus-variant som f.eks kyssesyken eller liknende. På meg høres det mest ut som du går med en lettgradig infeksjon, kanskje i bihulene.

Du bør utredes, med grundige blodprøver, kanskje bilder av lunger/bihuler. Få rapporter fra de legene du har vært hos, og forhold deg videre til kun en lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110383-evigvarende-virus/#findComment-655610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...