Gå til innhold

Hvorfor er jeg sånn, hvorfor takler jeg ikke kjefting???


Gjest Tussi-jente19

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente19

Jeg venter ikke at noen skal komme med svar. Bare følte for å skrive...."tømme meg litt".

Ringte poliklinikken der jeg går og spurte etter min behandler. Skulle nemlig sende mail,men har ikke fått noe mailadresse til pol.kl. Uansett. så ringte jeg, og beh. min var ikke å treffe. Så jeg snakka med kontordama, og spurte henne om jeg kunne sende mail. Greit sa hun, og skulle skrive ut til imorgen. Brukte hennes private, så det var veldig snilt gjort av henne, det er ikke det. Men da hun skulle si adressen så virka hun sur. Jeg fikk nemlig ikke med meg hva hun sa, da hun sa det så fort og utydelig, og da virka hun skikkelig irritert. Og før jeg fikk vite adressa hennes, da jeg spurte om det var mulig å sende mail, så forstod hun visst ikke hva jeg sa. Så sa hun med en sur tone "jeg forstår ikke er ord av det du sier".

Føler meg teit. Vet jeg er helt idiot, og at jeg burde tåle såpass, men jeg føler meg såret. Deprimert. Lei meg. Sitter her med tårer i øynene. Hvorfor? er det noen av dere andre som har det slik som meg? Om ikke alltid så innimellom. Kunne være at hun var stresset og hadde dårlig tid, ikke vet jeg, men hvorfor være sur og svare sånn? Hva galt hadde jeg gjort? Føler meg bare masete og travel. Det er jo det jeg er så....

Faen...jeg er så teit. Hallo....en 19-åring som ikke tåler å bli kjefta litt på. Men sannheten er at jeg tåler kjeft, i somme situasjoner. Men jeg er en veldig nærtagende og følsom person, som egentlig tåler veldig lite.

Eller er jeg bare en sytepave kanskje????

Uff, mener ikke å syte, men....måtte som sagt bare "tømme" meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Bare "tøm" deg så mye du vil du. Du er ikke sytete eller pysete eller noe. Vi har alle dager hvor vi er mer nærtagende enn andre. Kanskje hu dama og hadde en sånn dag? Mange går nemlig i forsvarsposisjon og kjefter før du får snakket ferdig for da gjør de seg liksom klart for å få kjeft, skjønner du? Det er vanskelig for meg å forklare hva jeg mener. Men ta en som jeg må ringe til fra jobben i gitte situasjoner, før kvidde jeg meg som en hund for hun kjefta sånn alltid. Men så forklarte jeg henne hvordan situasjonen var og snakket litt frem og tilbake med henne og hun viste seg å være kjempehyggelig. Neste gang jeg ringte så bjeffa hun til meg igjen. Hun var bare sånn hun.

Det at du tar deg nær av ting innimellom kommer helt an på dagsformen din. Noen ganger kan vi tåle hva som helst andre ganger kan vi gråte bare noen sier bø til oss.

Summa summarun; Du er helt normal jente!!!

:o)))))

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dinkidink

Det finnes mange bitchete kontordamer der ute så vidt jeg vet, mange av dem skulle så absolutt jobbet et annet sted :-) Så er det de som bare har en og annen dårlig dag, da, som folk flest. Og de som har såpass stor selvkontroll at de aldri lar det gå utover pasienter som ringer.

Bare husk "skillet" mellom deg og henne.. det der var _hennes_ oppførsel. Det falt på _hennes_ "urimelighetskvote" :-) Ikke din. Hvis du istedet for å ta det innover deg (jaa, veeeldig lett å si... Men, prøv det, ha det i bakhodet til neste gang:-), setter opp en "grense" inni deg selv som sier til deg selv at det der kunne ikke du noe for, og det får hun ta på sin kappe, så blir det kanskje litt lettere å takle fremtidige menneskelige "utbrudd" som du dessverre også må forholde deg til nå som du har det vondt :-\

F.eks.

Du opplever en bitchete dame eller mann som skal til å få deg til å føle deg liten og verdiløs. Du tenker: gjorde JEG noe for å "fortjene" en slik reaksjon?

Hvis du ikke gjorde noe "galt": -> "Jeg er sliten og deprimert. Det er ikke galt. Jeg var verken frekk eller uforskammet. Jeg snakket kanskje utydelig, men det er ikke stygt gjort. Hun hadde kanskje en dårlig dag, uansett så vil jeg prøve å ikke la dette gå inn på meg, dette er noe jeg ikke kunne noe for. Det var hennes ansvar."

Hvis du (rasjonelt) kan forstå deres reaksjon: -> "Ja, jeg fortjente den. Jeg var frekk og uforskammet i måten jeg snakket til han/henne på, men istedet for å grave meg ned i det skal jeg lære av det og prøve å henvende meg til dem på en mer hyggelig måte neste gang. Jeg gjorde en feil og jeg tilgir meg selv for det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare "tøm" deg så mye du vil du. Du er ikke sytete eller pysete eller noe. Vi har alle dager hvor vi er mer nærtagende enn andre. Kanskje hu dama og hadde en sånn dag? Mange går nemlig i forsvarsposisjon og kjefter før du får snakket ferdig for da gjør de seg liksom klart for å få kjeft, skjønner du? Det er vanskelig for meg å forklare hva jeg mener. Men ta en som jeg må ringe til fra jobben i gitte situasjoner, før kvidde jeg meg som en hund for hun kjefta sånn alltid. Men så forklarte jeg henne hvordan situasjonen var og snakket litt frem og tilbake med henne og hun viste seg å være kjempehyggelig. Neste gang jeg ringte så bjeffa hun til meg igjen. Hun var bare sånn hun.

Det at du tar deg nær av ting innimellom kommer helt an på dagsformen din. Noen ganger kan vi tåle hva som helst andre ganger kan vi gråte bare noen sier bø til oss.

Summa summarun; Du er helt normal jente!!!

:o)))))

Mvh

jeg er desverre ganske lik...hold ut...*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...