Gå til innhold

Carpal tunnel synderom

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Er en mann ppå 36 år med en diabetes som er godt regulert

Ble 5 og 19 mai operert for Carpal tunell. Sårene har grodd, men musklatur i hånden fungerer dårlig og er stiv. Har smerter og får raskt kramper hvis jeg gjør noe. Er maler så jeg må bruke hendene hele tiden. Har vært sykemeldt og er det fortsatt, men hvor lang tid må påregnes før det blir bedre ? Er jo strengt tatt værre nå enn før inngrepet. Kirurgen som opererte første hånd fortalte at jeg kunne begynne å jobbe etter 14 dager i alle fall innen en måned. Den andre sa 1 - 1 1/2 måned. Hva gjør jeg ? Er det noe spesiell trening jeg bør vektlegge ? Er det noe jeg ikke bør gjøre ?

Har drevet å tøyd forsiktig når musklaturen har vært varm,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110576-carpal-tunnel-synderom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør skaffe deg en slik myk ball å klemme på for å trene opp hånda.

Har du hørt med fysioterapeut?

Min far som er snekker er operert for lignende plager og han har dessverre ikke kunnet gå tilbake til snekkeryrket.

Hvis du har lyst til det så har du antagelig rett på omskolering/attføring. Hør med trygdekontoret og din lege dersom du tror det kan være aktuelt for deg.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Forløpet er lengre enn normalt hos deg nå. De fleste er helt symptomfrie etter 4-6 uker. Synes du skal få en ny vurdering. Hos noen blir det irritasjon i arrvevet, slik at det blir enda trangere for nerven. Dette bør kunne undersøkes med en EMG; nervelednings-test.

Noen kan ha effekt av en cortison-injeksjon i aret, dette bør nok diskuteres med kirurgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...