Gå til innhold

Store brennkopper

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard

Jeg fikk i dag brennkopper av den store typen kastet over meg. Har fått store væskefylte blemmer på penis, og flere andre steder på kroppen. Stadig nye steder på kroppen blir infisert.

Har inntatt store doser hvitløk, c-vitamin, zink og antioksidanter og smurt stedene det kommer ny infeksjon på kroppen med en tea-tree-holdig krem.

Virker som infeksjonen er på retur eller har stabilisert seg. Bør jeg straks oppsøke legevakt og få skaffet antibiotika?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110594-store-brennkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg hadde brennkopper i fjor og så vidt jeg husker er det en bakterieinfeksjon. Kan ikke annet enn å råde deg til å ta en tur til legen og få salve til brennkoppene dine. I mellomtiden bør du rense sårene og evt. sette på plaster/bandasje. Unngå å ta på sårene og vask hendene både før og etter du steller sårene. Hvs du bor sammen med noen bør du bruke egne håndklær osv - brennkopper er veldig smittsomt.

Når sårene er grodd, pass på å bruke en god fuktighetskrem og høy solfaktor i solen.

God bedring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110594-store-brennkopper/#findComment-654691
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...