Gå til innhold

Irritert hud rundt anal opning

Anbefalte innlegg

Gudmund1365380539

Hei. Er ein gut på 22 år som har eit problem med irritert hud rundt anal opninga. Huda er ganske raud (ganske markert kant) ca 5 cm i radius rundt opninga. Periodevis kløe og etter at eg har vore på do ser eg litt blod på toalettpapiret (frå huda rundt opninga. Har ingen blødningar frå endetarmen).

Har prøvd å rense med bomull og renseveske. Også prøvd litt Aselli-salve.

Har hatt problemet i litt over ei veke, og synest ikkje det er markant framgong.

Har ikkje så serleg lyst å tak dette opp med lege personleg, då eg følar at dette er ei veldig pinleg sak.

Håpar nokon har råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110605-irritert-hud-rundt-anal-opning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gode råd er gratis

Kan det være at du bruker papir som du ikke tåler?

Kan det være at du har hard avføring og derfor får dette?

Kanskje du spiser noe som du reagerer på?

Mulighetene er mange. Hvis det er friskt blod skyldes det sannsynligvis et sprukket blodkar eller en hemorroide. Forsøk med Alcos Anal eller Scheriproct salve og stikkpille noen dager.

Min personlige erfaring er at dopapiret kan være syndebukk, og når jeg da smører med Scheriproct salve gir det nesten øyeblikkelig lindring.

Gudmund1365380539

Kan det være at du bruker papir som du ikke tåler?

Kan det være at du har hard avføring og derfor får dette?

Kanskje du spiser noe som du reagerer på?

Mulighetene er mange. Hvis det er friskt blod skyldes det sannsynligvis et sprukket blodkar eller en hemorroide. Forsøk med Alcos Anal eller Scheriproct salve og stikkpille noen dager.

Min personlige erfaring er at dopapiret kan være syndebukk, og når jeg da smører med Scheriproct salve gir det nesten øyeblikkelig lindring.

Er denne reseptfri?

Tvilar på det er hemorider, då blodet kjem frå huda rundt opninga...

Tusen takk for hjelpa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...