Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har alltid vært meget slank. Men fra ca 1 år siden har jeg hatt meget stor mage. Jeg har aldri hatt lett for å legge på meg, eneste gangene det har skjedd er ved mine to graviditer, og de to periodene jeg har vært nødt til å gå på antidepressive midler. Har aldri slanket meg eller hatt spise forstyrrelser. Jeg avsluttet inntak av Seroxat mars 2003, hadde de brukt dette i 10 mnd. Etter å ha brukt dette veier jeg nok noen kg for mye, men gjør meg ingenting, da jeg alltid har vært syltynn, ca 55- 65 kg, høyde 182 cm så er det morsomt med litt former. Og dessuten så pleier kiloene å forsvinne etterhvert selv om jeg ikke gjør noe med det. Men magen er plagsom. Jeg ser ut til å være flere mnd på vei gravid. Og jeg får ikke lukket igjen bukser etc i livet. Jeg spiser alt jeg vil, er glad i vegetar mat, krydder, men spiser en del snop. Har aldri hatt problemer med ømtålig mage, luft eller lignende. Men min avdøde mor, hadde alltid en kjempe mage, uansett om hun var slank eller fyldig... Hva kan jeg gjøre? Og hva kan det være? Tror det ble sånn etterhvert som jeg hadde gått på seroxat en periode. Min alder er midt i 30 årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110630-stor-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hei sheana. Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Jeg har lagt på meg litt mer enn deg da, jeg går på cipramil, jeg er nå 178 cm og 74 kilo og har fått mage. Vennene mine og de rundt meg sier det ikke gjør noe men jeg selv synes det er irriterende. Lurer på om det er noe som følger alderen, jeg er litt eldre enn deg. Nå har jeg tenkt å begynne å bevege litt på meg og trimme magemusklene så håper jeg det går over.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110630-stor-mage/#findComment-655602
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes jo du kan få en vanlig legeundersøkelse, inkludert en gynekologisk sjekk for å være helt sikker på at du ikke har svulster.

Dernest bør du trene magemuskler; kanskje enda mer samvittighetsfullt enn andre, siden u er "arvelig belastet". Fysioterapeuter kan vise deg de riktige øvelsene. kan ikke skjønne sammenhengen med Seroxat; de fleste får ingen vektpåvirkning med denne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110630-stor-mage/#findComment-655636
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...