Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg fulgde eksempelet til min kjære som slutta å røyke på måndag, så i dag slutta også eg, og det kjem til å gå bra! Eg har tatt min siste nikotinpinne! Eg har ikkje prøvd å slutte sidan eg var 18 år (for 15 år sidan), men VEIT at det vil gå bra, for eg er ikkje lenger ein røykar. Eg er ikkje-røykar! :-)

Så det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110699-i-dag-har-eg-gjort-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bassisten

16

• Kizza1365380506

5

• MsSophie

3

• carma

3

Æsj... Jeg får sånn dårlig samvittighet siden jeg røyker i det jeg leser innlegget.

Hvis du klarer å slutte så skal jeg, etter sommeren, slutte bare for å vise dere som har klart å slutte at det ikke er noe å skryte av! :)

For øvrig var Once Uppon A Time In America meget god, dog syntes jeg regisøren kunne spart seg den voldtektscenen da hovedpersonen plutselig ikke ble en man hadde videre sympati for lenger.

Annonse

Æsj... Jeg får sånn dårlig samvittighet siden jeg røyker i det jeg leser innlegget.

Hvis du klarer å slutte så skal jeg, etter sommeren, slutte bare for å vise dere som har klart å slutte at det ikke er noe å skryte av! :)

For øvrig var Once Uppon A Time In America meget god, dog syntes jeg regisøren kunne spart seg den voldtektscenen da hovedpersonen plutselig ikke ble en man hadde videre sympati for lenger.

Så lenge du utsett, så greier du det ikkje. Det finst ingen betre tidspunkt enn andre å slutte på.

Eg har fått filmen også, men har ikkje sett den enda. Eg hugsar valdtektscena frå eg såg den for 10 år sidan, og er tildels samd med deg. På den andre sida gjev scena karakteren hans ei anna side - og han er jo ingen helt. - Det er viktig.

Så lenge du utsett, så greier du det ikkje. Det finst ingen betre tidspunkt enn andre å slutte på.

Eg har fått filmen også, men har ikkje sett den enda. Eg hugsar valdtektscena frå eg såg den for 10 år sidan, og er tildels samd med deg. På den andre sida gjev scena karakteren hans ei anna side - og han er jo ingen helt. - Det er viktig.

Jeg stiller med andre forutsetninger enn de fleste andre som slutter. Jeg er tross alt ikke avhengig og røyker fordi det er godt. Kan fint "glemme" å røyke en uke.

Jeg har rett og slett ikke lyst til å slutte.

Dog har jeg hørt mye fantastisk om den boka du leser, og siden jeg jo vet at jeg ikke bør røyke så vurderer jeg til tross for at jeg ikke har lyst, å kutte det ut.

Men ikke i sommer. Da ryker jeg uansett i Kos, så det må bli etter det.

Men jeg skal lese boka.

Joa, du har rett i at Noodles ikke er noen hyggelig mann i utgangspunktet og at det derfor er greit at han framstilles som en ufin fyr, i motsetning til hva de fleste i andre gangsterfilmer blir framstilt som.

Men jeg tror vi liker å fascineres litt av gangstermiljøer og den slags, noe som sikkert er grunnen til at så mange gangsterfilmer havner høyt oppe på listene over tidens beste filmer.

Dog liker vi ikke like godt at hovedpersonen plutselig viser seg å være et dyr. Denne voltektscenen står for meg til og med verre enn når Mr. Corleone drepte sin bror, og da er det til og med for brutalt.

Annonse

Jeg får sånn inderlig lyst til å bare hyle......pingle, Judas.....Quisling!!!!!!!

Men jeg gjør det selvfølgelig ikke, som den særdeles veloppdragene kvinnen jeg nå en gang er, så bøyer jeg meg litt i støvet og ønsker lykke til;-)

....men det er godt det er noen av oss som holder stand:-D

Hvis du ikke røyker om et år så vil jeg kalle deg en ikke røyker. Før den tid er du en røyker som har sluttet å røyke.

Jeg håper virkelig du klarer å stumpe røyken for godt.

"Før den tid er du en røyker som har sluttet å røyke."

Problemet er at om eg faktisk tenkjer det du skriv, så kjem eg til å sprekke innan ein månad. Men det gjer eg altså ikkje, difor går dette bra. Eg gjev forøvrig blaffen i kva du kallar meg. Det viktigaste for meg er at eg har slutta.

Hva heter boka? Og hvem har skrevet den?

Tilgjengelig i en eller flere nettbokhandlere vil jeg tro?

Sikkert en fin sommergave til han jeg deler seng og avis med :-)

"Endelig ikke-røyker" av Allen Carr.

http://www.haugenbok.no/partnerindex.cfm?partnerId=24&isbn=8279001360

Ei uhyre lønsam investering!

I juli startar dei Allen Carr-klinikk i Oslo også. Dei gjev penga-tilbake-garanti om kursdeltakarane ikkje sluttar.

Jeg stiller med andre forutsetninger enn de fleste andre som slutter. Jeg er tross alt ikke avhengig og røyker fordi det er godt. Kan fint "glemme" å røyke en uke.

Jeg har rett og slett ikke lyst til å slutte.

Dog har jeg hørt mye fantastisk om den boka du leser, og siden jeg jo vet at jeg ikke bør røyke så vurderer jeg til tross for at jeg ikke har lyst, å kutte det ut.

Men ikke i sommer. Da ryker jeg uansett i Kos, så det må bli etter det.

Men jeg skal lese boka.

Joa, du har rett i at Noodles ikke er noen hyggelig mann i utgangspunktet og at det derfor er greit at han framstilles som en ufin fyr, i motsetning til hva de fleste i andre gangsterfilmer blir framstilt som.

Men jeg tror vi liker å fascineres litt av gangstermiljøer og den slags, noe som sikkert er grunnen til at så mange gangsterfilmer havner høyt oppe på listene over tidens beste filmer.

Dog liker vi ikke like godt at hovedpersonen plutselig viser seg å være et dyr. Denne voltektscenen står for meg til og med verre enn når Mr. Corleone drepte sin bror, og da er det til og med for brutalt.

Hehehe... Du må bare lese boka du, sdd.

Du ramser opp hele regla for hva nikotinavhengige folk unnskylder seg med her... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...