Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bassisten

16

• Kizza1365380506

5

• MsSophie

3

• carma

3

Annonse

Gratulerer, dette klarer du kjempefint. Motivasjon er det beste middelet. Så er det jo godt å være to om det.

:o)

Mvh

To dagar til no - det er sjølvsagt ingenting i den store samanhengen, men eg må seia at dette går enda enklare enn eg trudde. Har ikkje hatt eit einaste abstinenssymptom, og det er berre innimellom at eg tenkjer: "No skulle eg hatt ein røyk"... Og dette skjer i situasjonar der eg som regel røyka tidlegare. MEN! Eg tenkjer automatisk: "Ha! Eg TRENG jo ikkje den røyken, eg har det jo like bra, truleg betre utan!"

Det er GODT å ikkje røyke! :-) - Og det hadde eg ikkje trudd eg skulle seia for ei veke sidan.

Kizza1365380506

To dagar til no - det er sjølvsagt ingenting i den store samanhengen, men eg må seia at dette går enda enklare enn eg trudde. Har ikkje hatt eit einaste abstinenssymptom, og det er berre innimellom at eg tenkjer: "No skulle eg hatt ein røyk"... Og dette skjer i situasjonar der eg som regel røyka tidlegare. MEN! Eg tenkjer automatisk: "Ha! Eg TRENG jo ikkje den røyken, eg har det jo like bra, truleg betre utan!"

Det er GODT å ikkje røyke! :-) - Og det hadde eg ikkje trudd eg skulle seia for ei veke sidan.

Det sitter i hodet. Har en venninne som har vært uten i 5 mnd. Hun savner røyken nå når hun skal ta seg en øl o.l. Og når hun holder på med husarbeid, nå skal eg bare gjøre det så kan eg ta meg en røyk osv. Men den største knekken kom etter to uker (10 uker for henne), da kom abstinensene. Men hun gikk på tabletter de to første månedene og det er jo antidepressiva så kanskje det er lettere for motiverte medisinerte personer å slutte hva vet jeg. (Ikke at du gjør det, det vet jeg ingenting om).

Vel lykke til videre!

Det sitter i hodet. Har en venninne som har vært uten i 5 mnd. Hun savner røyken nå når hun skal ta seg en øl o.l. Og når hun holder på med husarbeid, nå skal eg bare gjøre det så kan eg ta meg en røyk osv. Men den største knekken kom etter to uker (10 uker for henne), da kom abstinensene. Men hun gikk på tabletter de to første månedene og det er jo antidepressiva så kanskje det er lettere for motiverte medisinerte personer å slutte hva vet jeg. (Ikke at du gjør det, det vet jeg ingenting om).

Vel lykke til videre!

Den fysiske abstinensen skal visstnok bli borte etter tre veker. Eg merkar ingenting til denne no. Det er den psykiske avhengigheten som er verst, men den har eg balletak på no - etter å ha lese boka til Carr. Trur dette går heilt fint! :-)

Kizza1365380506

Den fysiske abstinensen skal visstnok bli borte etter tre veker. Eg merkar ingenting til denne no. Det er den psykiske avhengigheten som er verst, men den har eg balletak på no - etter å ha lese boka til Carr. Trur dette går heilt fint! :-)

Min venninne gjorde også det og det har hjulpet henne det er jeg sikker på.

Du klarer det helt sikkert, garantert bare viljen er der.

Min venninne gjorde også det og det har hjulpet henne det er jeg sikker på.

Du klarer det helt sikkert, garantert bare viljen er der.

Det har ikkje med vilje å gjera. Ein av dei viktigaste poenga i boka er nettopp å ikkje bruke viljestyrkemetoden. Ein skal vera uhyre sterk og masochistisk for å bruka den metoden for å slutte å røyke. Eg brukar ikkje viljestyrke i det heile tatt no - difor er det lett å slutte! :-)

Kizza1365380506

Det har ikkje med vilje å gjera. Ein av dei viktigaste poenga i boka er nettopp å ikkje bruke viljestyrkemetoden. Ein skal vera uhyre sterk og masochistisk for å bruka den metoden for å slutte å røyke. Eg brukar ikkje viljestyrke i det heile tatt no - difor er det lett å slutte! :-)

Okeeyy, ka bruke du då? Motivasjon og boka og hva mer. En må vel bruke viljen for å styre impulsene sine f.eks.?

Eg bare slutta bare, men eg hadde bare røykt i 6 år så det var ikkje så vanskelig samt at eg blei syk av det, så selskapsrøykte eg i 5-6 år før eg slutta heilt, med å gå ut og omtrendt hehe, små barn you know.

Hehehe... Du må bare lese boka du, sdd.

Du ramser opp hele regla for hva nikotinavhengige folk unnskylder seg med her... :o)

Hehe, men jeg er ikke avhengig. Akkurat det er sant.

Sånn ellers så er det veldig mulig at du har rett i at det jeg nevner er typisk for hva røykere sier :)

Velvel... Jeg vurderer seriøst å gjøre det høsten. Gleden med røyk blir tross alt tatt fra meg når vi fra nyttår må stå ute i kulda for å kose oss med røyken når vi sitter på kafè.

Lykke til, begge to!

Annonse

Okeeyy, ka bruke du då? Motivasjon og boka og hva mer. En må vel bruke viljen for å styre impulsene sine f.eks.?

Eg bare slutta bare, men eg hadde bare røykt i 6 år så det var ikkje så vanskelig samt at eg blei syk av det, så selskapsrøykte eg i 5-6 år før eg slutta heilt, med å gå ut og omtrendt hehe, små barn you know.

Når impulsen er der er det nok å tenkje at eg ikkje vil bli røyker igjen. Det er INGEN fordelar ved å røyke. No kom eg nettopp frå hyttetur med festing i heile går ettermiddag, kveld og natt. Verken eg eller sambo har hatt problem med å la vera å røyke. Det er utruleg lett! :-)

Kizza1365380506

Når impulsen er der er det nok å tenkje at eg ikkje vil bli røyker igjen. Det er INGEN fordelar ved å røyke. No kom eg nettopp frå hyttetur med festing i heile går ettermiddag, kveld og natt. Verken eg eller sambo har hatt problem med å la vera å røyke. Det er utruleg lett! :-)

Får bare håpe at dere slipper å få den nedturen. Krysser fingrene for at det fortsatt går like lett ingenting er bedre enn det.

Mvh

Det går heilt strålande! :-)

- Det er sjukt kor lett det faktisk er å slutte å røyke. Hadde eg visst det, hadde eg seff slutta for lenge sidan!

Har hatt to lange pauser jeg også, og tenkte tanken selv at det var utrolig lett..

Skal snart begynne på jobb igjen, og har da tenkt å trappe veldig ned.. Så kanskje fra å ha røyket 8-10 pr dag, så blir det 5.. Er en start det også..

Lykke til videre!

Har hatt to lange pauser jeg også, og tenkte tanken selv at det var utrolig lett..

Skal snart begynne på jobb igjen, og har da tenkt å trappe veldig ned.. Så kanskje fra å ha røyket 8-10 pr dag, så blir det 5.. Er en start det også..

Lykke til videre!

Nedtrapping funkar mot si hensikt. Røyk det du orkar og ver glad, eller slutt! Å trappe ned er berre tortur, og gjer det enda vanskelegare å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...