Gå til innhold

Operasjon ved graviditet

Anbefalte innlegg

Hei!

Om et par uker skal jeg fjerne en godartet kul i brystet. Prøver som er tatt av den viste ikke noe kreft. Det er mulig at jeg er gravid, det vet jeg om et par dager. I den forbindelse lurer jeg på om det er farlig med lokalbedøvelse evt. annen form for bedøvelse ved slike operasjoner dersom man er gravid. Jeg vil jo nødig utsette forsteret for noe fare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11080-operasjon-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til lysa

Det er vanligvis helt problemfritt å sette lokalbedøvelse selv om du er gravid. Annen form for bedøvelse vil man normalt ikke sette med mindre du er på sykehus. Det viktigste er at du ikke har noen form for allergi overfor lokalbedøvelse. Du har sikkert fått det hos tannlegen ved en anledning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...