Gå til innhold

bekkenløsning?


jipp

Anbefalte innlegg

ååå nå er jeg litt deppa...

til i går har jeg kun hatt litt vondt foran, helt nede på skambenet. dette sa legen var i forbindelse med bekkenløsning.

okey

jeg har derfor tatt det med ro med tanke på trening på sats, men har gått en del turer. etter disse turene har det ofte gjort litt vondt rett etterpå, men det har gitt seg.

i går skulle jeg være flink å gå hjem. sitter jo på rumpa hele dagen foran en dataskjerm så en 30 min spasertur er fint tenkte jeg. men rett etterpå (det var en del nedoverbakker) fikk jeg bare kjempevondt!!!

jeg måtte legge meg på sofaen. hadde jeg vekten på det ene benet, knakk jeg nesten sammen. det gjør ikke vondt å stå, men når jeg går verker det no inmari.

jeg håpte at det ville gi seg til i dag, og det ble en anelse bedre, men fortsatt kjempevondt.

jeg måtte bruke veldig lang tid til bussen i dag feks.

det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette?

blir det verre hvis jeg presser meg? blir det bedre hvis jeg hviler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bekkenløsningen bør du ta på alvor. Når du sover på siden bør du ha en stor pute mellom knærne.

Det er kroppen din som sier ifra når nok er nok. Da bør du hvile deg......

Hilsen en som er veldig plaget 3 år etter fødsel...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har fått beckenlossnig, så skall du inte pressa kroppen till överdriven träning. det är då viktigt att lyssna till när kroppen säger i från att du har gått för långt. Det är bättre att gå kortare turer och istället lite oftare. Gå med korta steg när du går. Kryssa aldrig benen när du sitter eller ligger. Ha en kudde mellan benen när du sover. Att simma tycker många är bra för ryggen. Det finns på många orter spesiell träning för gravida i grupp eller ensam . Se om det finns sådant där du bor feks gymnastik, bassängträning mm. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...