Gjest raspberry Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Den siste mnd har jeg oppdaget at jeg har fått en mengde blåmerker over hele kroppen, hovedsaklig på bein og armer, men også på overkroppen, halsen og i ansiktet. Jeg har ingen anelse hva dette kommer av, ettersom det synes å oppstå uten at jeg merker det. I tillegg til alle disse blåmerkene, har jeg hatt relativt sterke magesmerter og smerter i korsryggen omtrent like lenge som jeg har hatt blåmerkene. Jeg hadde i begynnelsen mye diare, men dette har gått over i forstoppelse nå og jeg må bruke ducolax for å holde systemet i gang. Det har vært spor av blod i avføringen , som har vært synlig på papiret, heldigvis kun i små mengder og ikke særlig ofte. Jeg har ikke feber, men føler meg slapp og trøtt til alle døgnets tider. Føler meg oppsvulmet i magen og ser nesten gravid ut, noe jeg ikke er. I tillegg til de tingene jeg nå har nevnt, blør jeg stadig neseblod og har problemer med å få det til å stoppe. Jeg har også blødninger i underlivet som har vedvart i nærmere 3 uker, på tross av at jeg får injeksjoner med Depo Provera ( som jeg har brukt i over 1 år uten å ha blødd før nå). Jeg kan legge til at jeg er en kvinne på 30 år,har normalt god helse, og bruker få medisiner, kun zoloft mot depresjoner. Jeg har brukt zoloft fast i 4 år og har aldri hatt bivirkninger som likner på det jeg har beskrevet her. Jeg håper legen eller andre med liknende erfaringer kan gi meg et svar på hva dette kan være. Jeg har bestilt time til min faste lege, men skulle så gjerne ha ahtt en ørliten pekepinn på ulike årsaker før jeg kommer til legen. Med Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110895-bl%C3%A5merker-mageryggsmerter-neseblod-og-slapphet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har også disse problemene, bortsett fra ryggplager men har fibromyalgi. Jeg har vært utredet for tarmsykdommer og det er eliminert jeg har veldig fine tarmer. Det jeg derimot har er lavt stoffskifte. Vet ikke om det er noen sammenheng med blåmerker og blødninger men dette har avtatt etter at jeg begynte med thyroxin behandling. Legene påstår også at det ikke er noen sammenheng her, men jeg er ikke helt sikker på det. Be om å få målt stoffskifte ditt du, det koster iallefall ikke noe mer enn vanlige blodprøver. Lykke til hos legen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110895-bl%C3%A5merker-mageryggsmerter-neseblod-og-slapphet/#findComment-657345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg synes absolutt at du skal kontakte fastlegen din for en vanlig helsesjekk, men hovedvekt bør kanskje legges på sjekk av blodcellene. Blodplatene, som gjenspeiler blodets levrings-evne bør sjekkes. Dersom det finnes noe galt med blodceller, bør dette registreres som MULIG bivirkning av medisin. Jeg har hørt om ett tilfelle før med Zoloft og blødninger. I ditt tilfelle høres dette usannsynlig ut; slike bivirkninger kommer oftest umiddelbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/110895-bl%C3%A5merker-mageryggsmerter-neseblod-og-slapphet/#findComment-660688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.