Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått diagnostisert ventrikkulære ekstrasystoler på EKG. Mine erfaringer med dette fenomenet er ujevn puls til tider. Annet; i perioder får jeg kuldegysninger i kroppen. Ved kontroll av puls på håndled så er den ikke følbar. Puls kommer tilbake etter 5-15 sekunder. Noen ganger kjenner jeg et rykk i brystet, som om hjertet "hopper" til og da er pulsen tilbake hard og med hurtig frekvens.Andre ganger kommer den tilbake svakt til å begynne med, for deretter øke på til normal frekvens. Første gang jeg følte dette var for ca. 3 måneder siden. Har bare opplevd dette ved hvile/inaktivitet, såsom;gå til sengs om kvelden, bak rattet i bilen, se på TV o.l. Har ikke opplevd kollaps p.g.a. av dette, men behagelig er det ikke. I tillegg:Etter å ha spist føles det som om det er for lite plass i bryst/mageregion. Det oppleves som trykk i hele området. Jeg må gjerne innta et måltid i 2-3 etapper for å unngå ubehag. Videre... får lett stive ben hvis jeg sitter på huk, dette er noe jeg ikke har opplevd før. Naturligtvis har jeg oppsøkt lege med dette... Det har vært kjørt flere EKG. 2 ultralydskontroller på hjertet, ytelsestest på sykkel.Stoffskifteprøve...Alt er innenfor normale verdier. Jeg er nå "friskmeldt" da ingen verdier sier at noe er galt. Det som ikke er registrert er periodene uten puls, da dette ikke har skjedd i forbinbelse med legebesøk. B.T. ved siste måling 120/75. Har alltid vært aktiv med løping/trening/fjellturer. Har stort venstre hjertekammer

Er jeg frisk ?

Jeg føler meg langt fra frisk.

m.v.h.

Trond

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110902-arytmi/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...