Gå til innhold

Hjertestikninger

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke75

I går kveld fikk jeg plutselig stikk av smerte rett over venstre bryst. Jeg tenkte at det sikkert bare var stress, men da jeg våknet i morges var de der fremdeles, og jeg begynner å bli litt nervøs. Stikkene varer bare et kort øyeblikk, og kommer hver 2. minutt omtrent. Jeg er bare 25 år gammel, og har ikke hatt noe problemer med slike ting tidligere, men jeg er godt overvektig, og hjerteproblemer ligger i familien. Har ikke lyst til å gå til doktor og bli stemplet som hypokonder, men går selvfølgelig hvis det kan være fare for noe alvorlig. Jeg har ikke smerter andre steder, bortsett fra en blodåre i låret som dunker veldig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11094-hjertestikninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Solsikke.

Beklager sent svar p.g.a. kabelbrudd hos meg.

Stikkene du kjenner er høyst sannsynlig forårsaket av muskulatur, hvis du da ikke har en infeksjon gående, som f.eks. kan irritere brysthinner el.l. Selv om du har familiær belastning med hjerte-kar-sykdom og litt vektproblemer, er forekomsten av hjertesykdom i din alder svært liten, og helst forbeholdt personer med et skyhøyt kolesterol. Slik du beskriver dine plager er det mest trolig at årsaken er av helt uskyldig karakter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11094-hjertestikninger/#findComment-58829
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...