Gå til innhold

etter fødsel


Gjest Bertaa

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gml. og fødte mitt første barn for 6mnd.siden. Det var setefødsel, men det gikk fint!Da jeg var 4mnd. på vei i svangerskapet,ble jeg sår i skjeden, og hadde problemer med å gjennomføre samleie.Senere ble det påvist at jeg hadde soppinfeksjon. Etter fødslen har jeg også vært sår og øm under samleie. Jeg gikk på en reseptfri kur mot soppinfeksjon uten at dette hjap. På 6 ukers kontroll etter fødselen fikk jeg vite at alt så bra ut, og at jeg hadde grodd fint. (Jeg ble klippet, og revnet også litt under fødselen.)Jeg har ikke fått tilbake mens. Hvor lang tid etter en fødsel skal det ta før skjeden er normal igjen? Jeg har ikke klart å gjennomføre samleie siden januar .

Bertaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått menstruasjon tilbake kan sårheten forklares ved at du mangler østrogen. Bruk en svak østrogenkrem Østriol som kan kjøpes uten resept på apoteket. Den skader ikke barn eller melkesekresjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...