Gå til innhold

Sjelden mens etter p-piller


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med p-piller i august. Før jeg fikk mensen igjen etter den siste "pillemensen" gikk det 57 dager. Nå er jeg på dag 42 etter den mensen, og fortsatt ingen ny mens... Hvor lenge kan jeg ha såpass sjeldne menstruasjoner før det er grunn for å oppsøke lege? Selv om det er etter p-pille bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cillemor

Det samme skjer meg nå. Jeg sluttet med p-pillene i juli, fikk en mens da jeg skulle ha den måneden etter, men så har det ikke skjedd noe. Har altså ikke hatt mens siden i august. Var hos gynekolog, og han sa alt så normalt ut, og dersom ikke mensen var kommet til i mars, så skulle jeg få hormonbehandling. Vil nemlig bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har hørt at det kan gå 1/2 - 1 år før man får mensen igjen uten at det er noe å bekymre seg for, så da regner jeg med at det kan ta en stund før alt kommer i gjenge igjen selv om du har fått mensen igjen.

Jeg for min del har ikke hatt mensen etter at jeg sluttet med pillen i juli i fjor. I september i fjor oppdaget jeg nemlig at jeg var 1 måned gravid, og jeg er nå mamma til en 6 mnd gammel gutt. (Ble etter nærmere beregning gravid nesten nøyaktig 1 mnd. etter plleslutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du forsøker å bli gravid, synes jeg du skal søke lege for utredning og evt eggløsningsstimulasjon. Hvis det ikke er aktuelt og du føler deg frisk, kan du vente et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...