ict1365380541 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei Jeg har en datter på 5 1/2 år, som i det siste året har vært plaget med hodepine. Hodepinen er som regel ikke så synlig, hun kan leke å plutselig komme med utsagn som- å hode mitt,- å jeg har så vondt i hode.Så kan hun leke igjen, for så å nevne det igjen litt senere. Noen ganger har hun synlig hodepine og kvalme også.Hodepinen sitter alltid på samme plass,oppå,litt på siden av hode.I perioder har hun hodepine flere dager i strekk,så kan hun være i korte perioder hodepinefri.Jeg har lakt merke til at hun har oftere hodepine når hun er en hel uke i barnehagen.I barnehagen forteller de voksne at hun vil ikke ut, når det er sterkt lys ute.Jeg passer på at hun bruker solskjem på solfylte dager, og at hun får i seg nokk væske.Det hjelper litt.Jeg har vært til barnelege på sykehuset med henne og vi skal nå igjennom eeg og ct, men legen ville ikke gi henne noen forebyggende medisin for hodepinen.For det var en del bivirkninger med medisinen,er dette sant ? legen mente at hvis de ikke fandt noe annet på hverken ct eller eeg, så var dette barnemigrene,Han mente at da måtte hun lære seg og leve med dette, for så å håpe at hun vokste den av seg.Jeg er noe beskymret da hun skal begynne på skolen til høsten.Hun blir jo noe redusert med disse hodepinnene, og har lett for å bli lei seg og utafor.Jeg synes så synd på henne, hun har det jo så ofte. Hva mer kan jeg gjøre for å lette hennes hverdag. Er dette typisk barnemigrene.? Hva kan gjøres for å lette vår hverdag ? HILSEN VELDIG BESKYMRET MOR. Nevner at jeg selv ikke har hatt migrene som barn,jeg fikk det da jeg var 28 år. Har noen der ute noen råd til oss ??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111049-barnemigrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.