Gå til innhold

Akupunktur/bekkenløsning


Tobbi

Anbefalte innlegg

Mitt hovedspørsmål er om det er fare for abort ved bruk av akupunktur eller manipulering under svangerskap? Det verserer en del rykter om dette på "Gravid-siden". Siden jeg har vært plaget av bekkenløsningssmerter i 1 1/2 mnd. nå, tenkte jeg å prøve en slik behandling. Jordmoren jeg går til sier at det kan gi positive resultater m.h.t. mine plager. Jeg er i uke 30, og alt ser ut til å gå bra med fosteret.

Mitt tilleggsspørsmål er angående urinveisinfeksjon, som jeg nettopp har fått påvist at jeg har. Jeg har aldri hatt det før, og lurer derfor på om det er noen tips man kan benytte i tillegg til den antibiotikaen jeg får. Er litt bekymret også om antibiotikaen innvirker negativt på fosteret?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har inte hört att det skulle vara någon fara för abort vid akupunktur behandling under graviditet. Jag har hört det motsatta; att det kan hjälpa många barnlösa par att bli gravida medn hjälp av akupunktur.

Du har kommit 30 veckor på väg, så då är barnet snart färdigt att födas. Det är i v.30 inte prat om abort utan en evt. förtidig förlossning(födsle). Jag tycker tryggt att du kan prova akupunktur mot dina beckensmärtor. Urinvägsinfeksjon är inte ovanligt under en graviditet. Det finns tyvärr inte så mycket att gjöra åt detta. Det är viktigt att dricka mycket vatten under infeksjonen. En antibiotika kur under graviditet påverkar inte barnet. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...