Gå til innhold

Soppinfeksjon i underliv??

Anbefalte innlegg

Gjest Svie og kløe

Vet ikke om soppinfeksjon kan karaktiseres som kjønnssykdom... Men i hvert fall, tror det er det jeg har fått. Svir og klør noe enormt. Er så irritrerende og smertefullt at jeg ikke får sove om natten. Har dermed nå fått tak i Canesten. Tok stikkpillen i går kveld. Håper inderlig at det kan hjelpe. Men det er bare det at jeg er ikke sikker på om det er sopp i det hele tatt. Hvilke symptomer er det på sopp i underlivet? Hva forårsakes soppinfeksjonen av?

Jeg aner ikke hva som er årsaken til at jeg har fått det. Begynte på p-piller for en måned siden, kan det ha noe å si??

Jeg har fast partner. Hva med ham, kan han bli/være smittet?

Og til slutt, hva kan jeg gjøre for å unngå å få soppinfeksjon igjen? For den smerten der vil jeg helst slippe å gjennomgå en gang til.

Med vennlig hilsen

jente, 18 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111166-soppinfeksjon-i-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symptomene på soppinfeksjon er tykk, hvit kornet utflod og kløe. Slimhinnene kan bli røde.

Hvis kjæresten din får symptomer bør han behandles med Canesten krem.

Grunnen til soppinfeksjon kan være mange. Viktig å ikke overdrive vaskingen nedentil og at det kommer luft tiul så det ikke blir for tett der nede. Sov uten truse om du kan.

Tette, trange truser og truseinnlegg kan gjøre at det blir gode vekstvilkår for candida.

Soppen fins naturlig i skjeden, men ved infeksjon har det blitt for mye av det.

Bruk søk-knappen oppe til høyre på det røde feltet for å lese mer.

Eller les mer her: http://www.canesten.no

Soppinfeksjon er ikke en seksuelt overførbar sykdom, så kjæresten din blir ikke smittet av deg, og du har ikke blitt smittet av han eller andre.

Sopp, det bare kommer, og det er vanskelig å si noe om grunnen. Det har jo med bakterier i underlivet å gjøre. Noen sier at barbering og g-strengtruser gjør at det blir mye tettere og mindre luft der nede, noe som _kan_ forårsake sopp.

Hvis det ikke hjelper med canesten bør du gå til lege.

Et annet symptom, enn kløing, er hvit klumpete utflod. (ser nesten ut som cottage cheese)

Gjest Svie og kløe

Symptomene på soppinfeksjon er tykk, hvit kornet utflod og kløe. Slimhinnene kan bli røde.

Hvis kjæresten din får symptomer bør han behandles med Canesten krem.

Grunnen til soppinfeksjon kan være mange. Viktig å ikke overdrive vaskingen nedentil og at det kommer luft tiul så det ikke blir for tett der nede. Sov uten truse om du kan.

Tette, trange truser og truseinnlegg kan gjøre at det blir gode vekstvilkår for candida.

Soppen fins naturlig i skjeden, men ved infeksjon har det blitt for mye av det.

Bruk søk-knappen oppe til høyre på det røde feltet for å lese mer.

Eller les mer her: http://www.canesten.no

Takker for raskt svar, både du 'soleil' og 'Åsemor'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...