Gjest fotballspilleren Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hei! jeg hadde en episode der jeg mottok oralsex i fra en norsk kvinne (jeg sier norsk kvinne, for jeg vet enkelte sykdommer er mere utbredt andre steder i verden). Dette skjedde én gang. Vanlig oralsex. Ikke noe biting i leken osv. Jeg minner om at det var jeg som mottok. Hun utførte. Vi holdt på i ca. 5 minutter. Ca. 80 - 90dager senere opplevde jeg å få en slags rødlig fortykning av forhuden. Den ble litt sår, og var vond å trekke tilbake. Jeg gikk til lege. Han tok en prøve får å se om det kunne påvises noen bakterier. Noen dager senere fikk jeg svar at det ikke kunne påvises noen "bakterier", bare vanlig urin. Jeg fikk en pillekur og en salvekur av legen mot infeksjon. Alt ble bra etter noen få dager. Helt bra. Ca. 5 uker senere har jeg opplevd problemer på undersiden av penis. Det har virket som om området på undersiden av penis og deler av pungen har vært veldig "fuktig" og klamt. Det har til tider lagt seg en slags tynn hinne med glans både på pung og underside av penis. Det har på en måte piplet bitte små mengder med klar væske ut i fra øverste delen på pungen og litt på undersiden av penis. Jeg har fått bitte små røde nupper som har klødd litt. Disse har på en måte vært litt fra og til. Jeg tenkte at dette kunne være sopp, så jeg begynte å bruke Canesten. Etter å ha holdt på med dette i ca. 10 dager, er jeg nesten helt bra. Det hender det vises en og annen veldig liten rød prikk. Jeg har også fått ca. 5 - 6 små kviselignende utlsett på låret. Jeg vet ikke om dette har noe med dette å gjøre. I dag føler jeg meg nesten bra. Opplever å ha litt småkløe på pungen, men det er svært lite. Det jeg nå lurer på, er: Hva kan dette være? Jeg utelokker gonoré, da jeg ikke føler jeg har disse symptomene som utflod osv. Dersom det er Herpes, må det vel være av type 1 siden jeg hadde KUN oralsex ca. 80 - 90 dager før jeg merket noe? I så fall så kan vel ikke herpes 1 i fra munn "gjøres om " til herpes 2 hvis den setter seg i underlivet? Klamydia smitter vel ikke med oralsex? Kan det være syfilis? Dette er vel uhyre sjelden? Kan det i det hele tatt smitte i fra munnen til en kvinne? Eller kan dette være noe helt annet? En vanlig betennelse i testiklene, sopp av ett eller annet slag osv. Er jeg smittett, så må det ha kommet denne ene gangen jeg mottok oralsex i ca. 5 - 10 minutter. Umiddelbart etter hendelsen dusjet jeg meg nedentil og urinerte? Jeg håper på et litt utfyllende svar som kan forklare meg hva dette kan være, og om det er stor eller liten sjanse for at jeg kan ha blitt smittet av noe etter denne ene hendelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111257-smittet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sula Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har lest at antall oralsex-syfilis-tilfeller øker i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111257-smittet/#findComment-661337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det er ikke lett å stille diagnose på dine plager. Det skal jeg heller ikke gjøre på grunnlag av de opplysninger jeg får uten å ha sett tilstanden. Det jeg kan si at det er ikke uvanlig at det overføres bakterier ved oralsex. Man har mange forskjellige slags bakterier i munnen som en ikke har i/på genitalia, og hvis de overføres der kan de av og til forårsake slike symptomer du beskriver. På den andre siden er det høyst uvanlig at bakerieinfeksjoner forårsaker symptomer såpass lang tid etter smitteovberføringen. Det du sier at du ble bedre under Canesten behandling tyder på at det kan være sopp, og det er en meget hyppig form for infeksjon i genitalia. Du spør om gonorre og syfilis og herpes. Du har helt rett i at syfilis er meget sjelden i Norge og din norske kontakt har neppe smittet deg med syfilis. Symptomene virker heller ikke som gonorre, etter beskrivelsen. Dessuten er gonorre i munnen kan ikke sies å være hverdagskost heller. Herpes, ja det er en mulighet til overføring, og type 1 kan utmerket godt overføres uten at det " gjøres om til type 2", men symptomene er ikke slik du beskriver. Jeg kan ikke komme nærmere enn at du mest sannsynlig har en uspesifikk infeksjon med noen banale vanlige bakterier eller sopp. Går det ikke over med en skikkelig Kanesten kur bør du ta en ny prøve. Jeg ville i alle fall ikke tenke på noe farlige greier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111257-smittet/#findComment-662736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parranojja Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Du høres da mistenkelig ut som eksen min...(som jeg var sammen med for 80-90 dager siden...) Symptomene også... Du hakke vært utro nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111257-smittet/#findComment-663151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.