Gå til innhold

Kan man bruke solkrem i solarium?

Anbefalte innlegg

Legene sier at solarier er skadelig for huden i lengden. Men jeg tar det på vinteren grunnet at huden min blir veldig tørr hvis den ikke får sol, og ikke pga fargen. Solarier inneholder UVA stråler, men solkremer tar jo mesteparten av disse strålene,(har f.eks en flaske med solfaktor 12 som tar over 90% av disse strålene) men fungerer det bare i vanlig sol?..nemmelig hørt folk si at man ikke skal bruke solkrem i solarier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111329-kan-man-bruke-solkrem-i-solarium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal bruke egne solkremer beregnet på solarium.

Ettersom solariumene i dag er som vanlig sol (Se Ulv sin link) så kan en bruke de samme produktene.

Solkremer i solstudio har sjelden solfaktor. Kan hende det fins noen, men.

Gode kremer fra solstudio kan gi en jevnere farge som kommer raskere enn om man ikke bruker slik krem.

Fuktighetskrem eller solspray fra feks Piz Buin kan også gjøre samme nytten om man ikke trenger solfaktor.

tigertrollet

Ettersom solariumene i dag er som vanlig sol (Se Ulv sin link) så kan en bruke de samme produktene.

Solkremer i solstudio har sjelden solfaktor. Kan hende det fins noen, men.

Gode kremer fra solstudio kan gi en jevnere farge som kommer raskere enn om man ikke bruker slik krem.

Fuktighetskrem eller solspray fra feks Piz Buin kan også gjøre samme nytten om man ikke trenger solfaktor.

Det har vært opplyst om at egne kremer bør benyttes i solstudioer ihvertfall. Om det er pga forskjellig innhold av UVA/UVB vet ikke jeg, eller om det ikke gjelder lenger.

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...