Gå til innhold

Sliten hele tiden


smurf3

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt og føler meg sliten nesten 24t i døgnet. Sover hele natten, er kansje våken tilsammen 10 min pr natt. Føler at uansett hvor lenge jeg sover så føler jeg meg ikke uthvilt når jeg våkner. Før var jeg veldig aktiv, bakte mye, lagde mat, vasket ja, jeg gjorde forskjellige ting. Nå orker jeg nesten ingenting. Hvis jeg gjør litt så må jeg legge meg å sove etter på. Var på besøk hos en kamerat og sovnet i sofaen. Det var ikke særlig gøy. Var på ferie 3 uker i fjor med foreldrene mine, og jeg sov meg gjennom hele ferien. Skal til Spania til høsten og jeg lurer på hvordan det skal gå. Er lei av å gå rundt å være sliten. Går på medisiner, men legen sier trettheten min ikke skyldes medisinene. Føler legen ikke hører på meg når jeg forteller om trettheten min.

Kan noen hjelpe meg.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er vansklig å gi deg råd når du ikke skriver noe om hva som feiler deg og hvilke medisiner du går på. Kan du si noe om det?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisiner bruker du?

Har du sjekket stoffskiftet?

Har du sjekket jerninnholdet i blodet?

Jeg går på lithionit, efexor depot og seroquel. Har tatt blodprøver og de var bra, eneste er at jeg tar B12 hver tredje måned. Diagnosen min er at jeg er deprimert og humørsvingninger. Jeg er også tidligere rusmisbruker så jeg går også på metadon. Har gått på det i over ett år nå. Føler at ingen hører på meg når jeg snakker om hvor sliten jeg føler meg. Når en sover i 14 timer burde jo det holde. Sover ikke det hver natt, men innimellom kan jeg gjøre det og. Er ute og går og plutselig føler jeg for å legge meg rett ned å sove. Sånn som det er nå syns jeg livet mitt er meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Jeg går på lithionit, efexor depot og seroquel. Har tatt blodprøver og de var bra, eneste er at jeg tar B12 hver tredje måned. Diagnosen min er at jeg er deprimert og humørsvingninger. Jeg er også tidligere rusmisbruker så jeg går også på metadon. Har gått på det i over ett år nå. Føler at ingen hører på meg når jeg snakker om hvor sliten jeg føler meg. Når en sover i 14 timer burde jo det holde. Sover ikke det hver natt, men innimellom kan jeg gjøre det og. Er ute og går og plutselig føler jeg for å legge meg rett ned å sove. Sånn som det er nå syns jeg livet mitt er meningsløst.

Heisann.

Søvn er jo svært vanedannende, og for mye søvn er ikke bedre enn for lite.

Sliter også med stort behov for søvn, og som du - plutselige ønsker om å legge meg og sove. Men jeg har funnet ut at dersom jeg sover "normalt" en natt, dvs 7-8 timer, og så ikke sover i løpet av dagen så forsvinner trettheten etter noen dager. En skikkelig hestekur på seg selv, men det funker godt for meg jaffal!

Men så snart jeg legger meg nedpå i løpet av dagen er det gjort - da er jeg "dautrøtt"...!

God bedring og lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Trettheten din skyldes mest sannsynlig depresjonen. Det er en prosess å komme seg ut av det. Mitt råd er å starte med lystbetonte ting, men ikke forvent for mye. Lite i starten for så å øke på, sov regelmessig og ikke la deg friste av å sove om dagen. Gå turer er bra for dem som liker det, men hvis du synes det er kjedelig så bør du ikke presse deg til det. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...