asil1365380542 Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Nå trenger jeg hjelp fra andre ang mine urolige ben. Uroen i beina kommer etter at jeg har lagt meg, sitter i bil, fly etc. Etter at jeg har sovnet pm kvelden, våkner jeg jeg etter kort tid. Beina kribler, klarer ikke å holde dem i ro. Det er til å bli gal av. Må opp å gå, helst på kaldt underlag. Når jeg da legger meg, KAN uroen være borte, og jeg er som regel lys våken. Er det noen som har gode råd å komme med. Dette er uutholdelig og jeg har vært plaget med dette i mange år. På forhånd takk for hjelpen. 0 Siter
barnål Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Se flere innlegg her på forumet! Det kan hende du har infeksjon i det benet som kribler mest. Du kan ha trent uvant mye. Eller alt for lite. Du kan mangle vitaminer eller mineraler (f.eks. B-komplekset). Når det er ille vil det uansett hjelpe å gå, kanskje bare et kvarter og selv om det er på natten 0 Siter
anajente Skrevet 3. juli 2003 Skrevet 3. juli 2003 Jeg er ikke helt sikker, men tror jeg har hatt noe lignende i armen. Det var fryktelig ubehagelig, greide ikke å slappe av eller sove. Måtte hele tida flytte på meg. Så jeg skjønner veldig godt at du vil bli kvitt det! Er ikke helt sikker, men tror jeg kanskje manglet noen vitaminer/mineraler. Kan ikke tenke meg at det var noe annet. Uansett, hvis det plager deg veldig, hadde jeg absolutt gått til en lege. Dette var kanskje ikke mye hjelp, beklager! 0 Siter
nhp Skrevet 6. juli 2003 Skrevet 6. juli 2003 Dette kjenner jeg godt til og jeg har diagnosen "restless legs" og mye tyder på at du har det samme. I tilegg til rastløse ben har jeg også det i armene(ikke så ofte som bena). Jeg har vært hos leger og homeøpater uten særlig hjelp. Det finnes ikke noen legemidler som kan hjelpe, men mine erfaringer er at kulde hjelper, og jeg blir verre av varme, trøtthet. skulle ønske jeg hadde gode tips,men jeg har slitt med dette i 7-8 år uten å funnet noe som hjelper, bortsett fra kalde flater, omslag etc. uttøying av beina kan hjelpe litt der og da. LYKKE TIL! 0 Siter
audfa Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Hei. Jeg har også vært en del plaget av urolige bein, - særlig om kvelden og når jeg har gått og lagt meg. Fikk råd på apotek å ta E-vitamin (E-forte). Dette tar jeg nå en om morgenen og en om kvelden og det har hjulpet meg. Kutter jeg ut disse tablettene kommer kriblingen i beina tilbake. Håper det hjelper deg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.