Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fire prikker på penis. Prikkene er røde og ca. fire mm. i diameter. de klør ikke.

Prikkene sitter ikke på selve penishodet, men på undersiden av penis(utenpå forhuden). Jeg har fått konstatert kjønnsvorter, men disse prikkene ser helt annerledes ut og sitter ikke ved penishodet.

I tillegg har jeg fire røde områder mellom benene som klør veldig. Disse variarer i størrelse. Jeg har ikke registrert noe utflod i særlig grad. Mulig det har vært litt blank utflod.

Er det mulig å få medisin for behandling av kjønnsvorter uten å måtte gå til lege?

Sist var jeg hos lege, og da fikk jeg Condylin (dette er cirka det rette navnet).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111411-r%C3%B8de-prikker-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Når det gjelder de røde kløende områder mellom beina høres det mest som en soppinfeksjon. Slike infeksjoner er svært vanlige og de er, som regel, greie å behandle. De røde prikkene er jen noe mer usikker på. Mest sannsynlig er de lokale bakterielle infeksjoner i relasjon til talgkjertler, og da går de vanligvis over uten problemer, men av og til krever de antibiotikabehandling. Du har helt rett i at de ikke ligner på kjønnsvorter. Kjønnsvorter behandles med preparater som inneholder podofylin, Condyline er en av disse preparater. De er på resept og behandling med slike preparater bør overvåkes av lege. Det hender at de kommer tilbake og krever en ny, eventuelt lenger behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...