Gå til innhold

Hodet ikke festet-på overtid!!!


ciliemor

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt om noe tilsvarende tidligere, men da var det ennå flere uker til termin. Nå har jeg passert termindatoen og hodet har fremdeles ikke festet seg. Når jeg ligger på rygg kan jeg kjenne hodet til babyen relativt høyt oppe i underlivet. Jeg går lite på toalettet i forhold til andre gravide jeg kjenner og dette kan vel tyde på at babyen ligger høyt i magen. Ultralyd for 3 uker siden viste at hodemålet ligger mellom de to øverste kurvene i BPD-diagrammet. Jeg er relativt smal over hoftene og nå lurer jeg derfor på om hodet ikke fester seg fordi det rett og slett ikke får plass i bekkenet mitt. Er dette mulig? Vil jeg i så fall kunne føde normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har säkert hört detta förut; huvudet fixerar sig inte på alla kvinnor föränn värkarna(rierne) har startat. Detta är inte onormalt. Det är mycket sällsynt att huvudet inte fixerar sig för att beckenet är för litet. Jag tycker att du kan vara positivt inställd till att du kommer att få en normal förlossning. Jag önskar dig lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...