HEBE1365380542 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hva kan dette være? Jeg er gravid i 8 måned. 24 år. Jeg har tidligere de siste årene hatt endel smerter i ledd/muskler, særlig om høsten. Det har vært kontrollert om jeg har revmatisme eller leddgikt, men de finner aldri noenting. Har tatt røntgen av hofter, blodprøver, alltid er det negativt, og avfeies med "slimpose-betennelse" osv. Hoftene har tidvis låst seg, og jeg har hatt sterke smerter. Brukt uttalige smertestillende, ingenting funker. Ikke fysioterapi heller. Fingrene stivner også, og jeg må knekke dem for å lukke hånden. Veldig vondt. Nå i graviditeten, har jeg fått slike smerter igjen. Denne gangen er det i fingrene. Fingrene er nok fulle av van i og med at jeg er gravid. Leddene er smertefulle, og jeg kalrer ikke bøye fingrene om morgenen. Det verste her er at jeg har så vondt oppå hånden, akkurat i senene/leddet der lillefingeren begynner. Disse smertene har vart et par uker. Jeg har slått meg til ro med at det nok bare er vann, som presser på. Så fikk jeg et tips om Carpal Tunnel syndrom. Kan det være det? Smertene er intense akkurat i alle led i alle fingrene. Fingrene sovner, de sprenger, akkurat som om huden skulle ryke. Fingrene er hovne, og kan altså ikke bøyes til tider. Oppå hånden er det akkurat som en senebetennelse? Det hjelper ikke med kaldt/varmt vann, ei heller med massasje. Er det noen som kan hjelpe meg her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
anajente Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hmm... Jeg har vært plaga med slike smerter som du nevner (i muskler og ledd) siden jeg var 6 år. Alle trodde det var voksesmerter, men etter mange år skjønte vi at det måtte være noe annet. Har tatt blodprøver jeg også, kun en av dem viste "svakt leddgikt". Det er nemlig ganske sjelden at slike ting viser seg på blodprøver, med mindre du har et helt ekstremt tilfelle av leddgikt, revmatisme osv. Er det noen andre i familien din som lider av det samme? Kan hende det er arvelig, det er det i familien min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-662516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEBE1365380542 Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Hmm... Jeg har vært plaga med slike smerter som du nevner (i muskler og ledd) siden jeg var 6 år. Alle trodde det var voksesmerter, men etter mange år skjønte vi at det måtte være noe annet. Har tatt blodprøver jeg også, kun en av dem viste "svakt leddgikt". Det er nemlig ganske sjelden at slike ting viser seg på blodprøver, med mindre du har et helt ekstremt tilfelle av leddgikt, revmatisme osv. Er det noen andre i familien din som lider av det samme? Kan hende det er arvelig, det er det i familien min. Hei, takk for svar! Min farmor hadde leddgikt. Min onkel har arvet leddplager fra henne. I min mors familie er det ingen som plages nevneverdig. Ikke som jeg vet om iallefall. Utrolig irriterende at ingen kan finne ut noe. Er det noe som hjelper deg? Noe du selv kan gjøre f eks? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-662520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anajente Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei, takk for svar! Min farmor hadde leddgikt. Min onkel har arvet leddplager fra henne. I min mors familie er det ingen som plages nevneverdig. Ikke som jeg vet om iallefall. Utrolig irriterende at ingen kan finne ut noe. Er det noe som hjelper deg? Noe du selv kan gjøre f eks? Beklager å måtte skuffe deg, men desverre så er det ikke så mye som hjelper. Men, har likevel opplevd at følgende kan være litt til hjelp: -trening (kan virke lindrende, men også forebyggende), slik at muskler ikke blir stive -smertestillende KAN hjelpe, men vet ikke hva du kan bruke i og med at du er gravid. fikk no sterke greier på resept en gang, Ibux (600) -ta et varmt bad, bli liggende der lenge.. -massasje -forskjellige salver, Ibux (en rosa og hvit tube), men det finnes også stere salver. Disse fikk jeg tak i i USA, men er sikkert mulig å få tak i disse på helsekostbutikker. Har opplevd at en del forretninger som blir drevet av utlendinger har en del gode salver. (sikkert fått disse fra utlandet) Du burde prøve noe med mentholatem eller no. Håper dette var til hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-662531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEBE1365380542 Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Beklager å måtte skuffe deg, men desverre så er det ikke så mye som hjelper. Men, har likevel opplevd at følgende kan være litt til hjelp: -trening (kan virke lindrende, men også forebyggende), slik at muskler ikke blir stive -smertestillende KAN hjelpe, men vet ikke hva du kan bruke i og med at du er gravid. fikk no sterke greier på resept en gang, Ibux (600) -ta et varmt bad, bli liggende der lenge.. -massasje -forskjellige salver, Ibux (en rosa og hvit tube), men det finnes også stere salver. Disse fikk jeg tak i i USA, men er sikkert mulig å få tak i disse på helsekostbutikker. Har opplevd at en del forretninger som blir drevet av utlendinger har en del gode salver. (sikkert fått disse fra utlandet) Du burde prøve noe med mentholatem eller no. Håper dette var til hjelp! tusen takk igjen! jeg skal sjekke litt med legen, da jeg jo ikke kan bruke så mye når jeg er gravid/ammer. alt er verdt å prøve ;-) takk for at du tok deg tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-662534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Så synd at du har så mye smerter. Jeg har ikke så mye å si til trøst. Men en tidligere venninne av meg gikk til jevnlige undersøkelser i nærmere 10 år med leddsmerter før de kunne konstantere leddgikt. Hun var da 32 når prøvene ble positive. Hun hadde også leddgikt i familien. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111579-carpal-tunnel-syndrom/#findComment-662684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.