Gå til innhold

Ønsker å jobbe med voldtektsofre

Anbefalte innlegg

Gjest Sommeren 96

Lurer på om noen kan råde meg til hvilken vei jeg skal gå videre. Jeg er en ung kvinne, utdannet sosionom, selv voldtatt for en del år tilbake og har bearbeidet dette godt, samt vært med bl.a i en Dixi-gruppe.

Nå er målet mitt, etter en del års arbeid på forskjellige arenaer, å få jobbe for voldtektsofrene. Jeg br i en nokså stor by og jeg vet Dixi har lokaler her ;-)

Men finnes det instiusjoner (foruten Dixi) som jobber med voldtektsofre? Jeg tenker ikke da på krisesentrene og slikt, men ...tja, jeg er rett og slett uvitende.

kan noen tipse meg? Bor i vest.

Fortsetter under...

Gjest sommeren 96

Oslo Legevakt har sosionomer på sosial vakttjeneste og de er med i teamet på voldtektmottaket. Kanskje de har noe liknende på et sykehus/legevakt i ditt distrikt?

LURT!!! Akkurat noe slikt hadde vært midt i blinken for meg!! Takk...jeg skal undersøke det! :-))

Gjest sommeren 96

Det finnes jo ulike sentre for incestofre, det er jo overgrep det også...

Fint du vil hjelpe andre, men husk å vær profesjonell til dette og ikke personlig. Blir du personlig er du snart utbrent som hjelper!

Lykke til!

Hilsen

Takk for tips og for "advarsel". Forstår veldig godt hva du mener. Jeg har lenge hatt lyst til å jobbe med voldtektsofre (evt generelle overgrep, ja) men har vært bevisst på at jeg må være definitivt ferdig bearbeidet med min egen opplevelse.

Jeg har i dag en nokså krevende jobb der jeg så absolutt er en "hjelper" /rådgiver og vet at det til tider kan være tøft å skille mellom jobb og private opplevelser. Men det går på et vis - og man lærer seg teknikker.

Vel, takk igjen

Alt godt :-)

Annonse

Gjest Mvh sommeren 96

Hvordan er det å jobbe som sosionom? Hvor og med hva kan man jobbe med??

Syntes sosionomstudiet høres interessant ut, men er det ikke svært vanskelig å få jobb?

Mvh ei nysgjerrig

Hei du "Lille jente", (Du kan skjønne sosionomer kan fransk!) ;-)