Gå til innhold

hodepine


candyking

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid i uke 32 og har i det siste hatt en del vondt i høyre side av hodet.

Jeg drikker ganske mye vann så jeg tror ikke det er pga veskemangel. Blodtrykket har vært høyt, men hadde sunket til 110\ 75 for en uke siden.

Er det normalt å ha vondt i hodet når en er gravid, eller kan det vær tegn på at noe er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är inte normalt att ha mera ont i huvudet när man är gravid än annars. Huvudvärk kan man ha av och till pga infeksjon, stress eller andra orsaker och detta är då normalt. Om huvudvärken kommer ofta eller inte försvinner, skall man få detta undersökt. Du säger att ditt blodtryck har varit förhöjt men att det nu är normalt; 110/75. Om det förut har varit förhöjt så kan huvudvärk vara ett symptom en havandeskapsförgiftning(svangerskapsforgifting). Andra symptom är synförändringar, ödem, ont i epigastriet och äggvita i urinen. Jag tycker att du försäkerhets skull, skall få ditt blodtryck kontrolerat i morgon. Då får du förhoppningsvis uteslutit att huvudvärken kommer av en havandeskapsförgiftning. Vad din huvudvärk annars beror på, är inte lätt att veta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...