Gå til innhold

Menstruasjons og helgehodepine

Anbefalte innlegg

Får bestandig hodepine i forbindelse med menstruasjonen. 1-2 dagers migreneaktige smerter. I tillegg får jeg ganske ofte hodepine i helgene, selv om jeg har omtrent samme døgnrytme som ellers i uka. Smertene er ofte lokalisert til venstre del av hodet og bak venstre øre ned mot nakken. Det lindrer som regel litt om noen masserer meg i nakken.

Under begge mine svangerskap hadde jeg forøvrig ikke hodepine i det hele tatt.

Foreløpig spiser jeg paracet og det tar de verste smertene, men finnes det medisiner som hjelper bedre mot disse plagene?

Bør jeg at en tur til lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11167-menstruasjons-og-helgehodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære crawl !

Sjansen for at dette skal være migrene er ganske stor ut fra de opplysningene du gir. I så fall finnes der medikamenter som er mye mer effektive enn Paracet. De er reseptbelagte, så du må konsultere lege for å få utprøvd slike medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...