Gå til innhold

Fysisk utslitt av smerter...

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er en jente på 27 år.

INNLEDN.Historikk:

For fem år siden ble jeg under en tvangshandling av en psykiskutviklingshemmet beboer, (som skadet seg selv) utsatt for en yrkesskade.Jeg ble sparket i mellomgulvet slik at jeg fløy bak i en dørkarm og slo rygg og hode kraftig.(dette har jeg vitne på av en annen miljøarb.) Den gang ble det skrevet en yrkesskademelding, men der ble kun ryggen nemnt.Den første tiden etter skaden hadde jeg store smerter i den øvre delen av ryggen med strålinger opp mot nakken.I ettertid har smertene forflyttet seg opp mot nakke og hode.Bla.har jeg sterke smerter i høyre side av ansiktet og stråling av smerter og lammelser i h.fot og arm.

Pr. i dag kjennes det ut som om hodet står fast i en skrustikke, som presses på begge kanter. Dunkende smerter i hodet ofte svimmelhetsanfall.

Ansiktet: Intense smerter i nervetrådene. Begynner med prikking stikking som igjen går over til smerter eller lammelse. dette kan vare fra en time til flere dager.

Auge: Intenst trykk bak øyeeplet.

Syn: 2 ganger har jeg mistet synet vedvarende i tre til fire sek. Dette er nå to år siden det skjedde.

Øret: Ofte plaget med propp i øret, dette gir i disse anledn. nedsatt hørsel har da store problm. med å utligne trykket i ørene, og enormt vondt i øregangene (mest i h.side)

Kjeve: Store kjeveproblm. påvist ved MR.

Nakken:Prikking stikking i nakkemuskulaturen, som igjen gir stråling nedover armer, ben og hode pluss til midtre del av ryggen.

Bak i nakken kjennes det ut som om der sitter en blyklave og presser.

Hender føtter: Langfinger,ringfinger og lillefinger ofte nummenhet, smertesansen er nedsatt.Jeg ble operert utfra dette i feb. 98, ved at de mente at nervetrådene lå i klemme.Men fortsatt har ikke symp. gitt deg.Ved lammelser i armer og ben kjenner det ut som om hender og føtter sovner bort.Ved kniping i huden kjenner jeg ingenting.Konstante iskalde finger tupper og tær også her mest høgresidig.

Vel nå har jeg fått svar fra to spesialister, den ene er nevrolog, den andre er kjevespesialist. Nevrologen som undersøkte meg brukte ca. 20 min på undersøkelsen. Det første han sa etter å ha sett meg, var: "Deg er det vel ingenting som feiler vel ? " Videre brukte han tiden på å drite meg ut fordi jeg er altfor ung til å være syk, og at jeg skulle i hvert fall ikke bli uføretrygdet Han sa kom deg i jobb igjen. Etter undersøkelsen sa han at jeg hadde trolig pådratt meg en hjernerystelse, som igjen hadde utløst psykosomatiske plager. Dette kom ikke med i spes. erklæringen bare at pyskosomatiske plager har gjort seg gjeldene i senere tid.

Ved klinisk undersøkelse kunne han finne nedsett smertesensibilitet i hele høyre side. Videre i spesialisterklæringen ble det konstatert psykosomatiske plager og myalagiske plager.I tilegg til dette ble det tatt MR av bekken og lenderygg og CT av hode og nakke uten funn.

Siden ingen objektive funn på CT og MR ble det skrevet i spes.erklæringen at det er ikke noe spes. galt som feiler meg. Utifra dette har så Trygdekontoret avslått menerstatningen pluss videre utbetalinger.

Ang. kjevespes. har han ved MR funnet store kjeveproblemer trolig nok menisk i begge kjeveledd. Han kunne utfra dette ikke si noe om det er noe med arb.ulykken å gjøre. Videre skrev han at jeg hadde funksjonelle ansiktsmerter, hodesmerter og dott i øret. Han skrev også at det er veldig viktig at jeg ikke utsettes for stress for dette vil påvirke smertene og kjeveproblm. betraktelig. Fortiden bruker jeg en biteskinne for å avlaste kjeven.

Min spes. primærlege mener fortsatt at jeg er syk, og at det sikkert nok er en nakkesleng.Eller at det er skade i nervetrådene . Han mener jeg bør finne meg en ny spesialist som fort så råd.(Dette pga. at han kjenner til denne nevrospes. Han mener at han ikke er riktig klok, han mener også at jeg bør klage han inn til helsetilsynet pga. hans vulgære oppførsel.

For vel et år siden var jeg hos en spesialist som konstanterte at jeg er klinisk som en whiplash pasient.

Nevrospes. som jeg var hos nylig nektet for dette. (uten at han sjekket meg på dette området engang)

Etter dette står jeg igjen som et spørsmålstegn.

Kan du hjelpe meg å fortelle meg hva jeg bør gjøre??

Eller kan du si noe om hva som kan feile meg.

Kan du også kanskje fortelle meg hva slags spesialister jeg bør oppsøke?

(Dette innlegget har jeg brukt ca 4 timer på å skrive pga. mine smerter.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11175-fysisk-utslitt-av-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Aneg !

Jeg er redd for at jeg ikke har noe å tilføye her; dette høres jo skrekkelig komplisert ut og jeg kan nok ikke gå inn i så vanskelige problemstillinger gjennom en nettkonsultasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...