Gå til innhold

Hva er det som *skjer* her da?? (prøver å ikke bli gal)


Gjest hvaiallverden....

Anbefalte innlegg

Gjest hvaiallverden....

En person kommer seg endelig til behandling (vel og merke pga helt andre ting enn det ved personens adferd som har skapt vansker for meg; vold, psykisk "terror" m.m) - og som om ikke jeg har måttet forholde meg nok til denne merkelige verdenen til denne personen - hvor alt vris og vrenges på til det ugjenkjennelige og ingen ting er personens skyld, så har han og terapeuten nå funnet ut at grunnen til at han har hatt et problem med aggresjon - er meg, fordi jeg bl.a. ikke respekterte hans grenser?!?!? - og at hans reaksjoner har vært helt normale?!

ALT JEG GJORDE VAR Å PRØVE Å SETTE GRENSER FOR HVORDAN JEG IKKE VILLE FINNE MEG I Å BLI BEHANDLET!! D E T utløste "sinnet" (og den derre forbanna "psykopatiske" oppførselen, devalueringen, utspekulertheten, truslene, terroren!!) i begynnelsen, og etter hvert kom det helt av seg selv!

Jeg mener jeg har respektert dette mennesket langt mer enn hensyn til meg selv tilsier at jeg burde, gitt flere sjanser og tilgitt mer og hatt forståelse for mye mer enn jeg burde!!! Men mine feil pekes på, og det jeg har vært så dum å sagt rett ut at jeg tror og mener, blir himlet med øynene av; jeg er vrangforestilt, jeg tar feil,han er jo ikke sånn, jeg er bare misunnelig på han (??!?!) osv osv...

Hva med alt det andre han har gjort da, skal alt lenkes til aggresjon som igjen skal lenkes til meg??!? HVA HAR JEG GJORT?! Har ALDRI fått noe som helst signal fra noen andre noen gang om at jeg ikke har respektert deres grenser, og jeg kjenner meg ikke igjen i dette uansett hvor hardt jeg prøver å "innse" det!!

Jeg har gått i meg selv, vært veldig kritisk til meg selv og mine oppfatninger, jeg har tenkt frem og tilbake, frem og tilbake, igjen og igjen og igjen, jeg sier ikke at jeg er totalt uskyldig og at han er totalt ond, ser det mer nyansert enn som så

- men klarer IKKE å SKJØNNE hva i all verden det var jeg kunne gjort annerledes, hvordan dette er MIN feil eller hvordan i all verden en person med mange års utdanning kan sitte der sammen med han og koke sammen en "forklaring" som så langt jeg ser (og er blitt mer og mer sikker på) ikke har NOE med virkeligheten å gjøre, uansett hvor mye man vrir og vrenger på dette filosofiske pisset med at "virkeligheten er subjektiv", bla bla. Eller er det bare nye triks fra hans side som forsøk på å manipulere meg?? Ikke vil han la meg være i fred heller, jeg "må" liksom innse at dette har skjedd pga meg og at han egentlig er en kjempegutt ("og dessuten sto det i VG at mammagutter blir de beste ektemennene"), og jeg blir forsøkt presset til å gå rundt til venner og bekjente og si at alt har vært min feil, og når jeg nekter det er det sånn: "Nei hvis det er sånn du vil ha det så blir det krig, og da backer jeg ikke unna" fra hans side. JEG VIL BARE FRI FRA DETTE, OG PRØVER SAMTIDIG DESPERAT Å HOLDE MEG VED MINE FULLE FEM OG IKKE BLI SPLITTER HAKKE GAL - HVA _GJØR_ MAN??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shedevil

HEI!!

Ja hva er det som skjer? det tenkte jeg og når jeg leste innlegget ditt.

At en profesjonell kan uttale seg og si at"det er på grunn av deg at han har vært som han har vært", asså denne psykitaren må jo være enda sykere enn pasientene!!

Asså jeg vil si at han misbruker stillingen sin jeg, og at du skal gå rundt til venner og fam og si at "alt er min feil", er jo helt utrolig!!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg funnet meg min egen psyk. og startet på nytt og kommet meg til helvete vekk fra denne personen. Denne personen er jo virkelig "twisted"- kom deg vekk!!

Ikke ha skyldfølelse- dette er ikke din skyld- ikke la han vinne denne kampen....ta og knusen du!!

LYKKE TIL!!!

shedevil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din relasjon til denne "personen"? Og hvordan har du fått greie på terapeutens årsaksforklaring - fra terapeuten selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shedevil

Hva er din relasjon til denne "personen"? Og hvordan har du fått greie på terapeutens årsaksforklaring - fra terapeuten selv?

ØYYY FROSKEN!!

Kan ikke du lese eller?

Bare undrer lissom- ingen grunn...neeiida..

Ler jeg asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Tror jeg skjønner hva du er surra inn i.

Prøv å distanser deg fra hele personen og situasjonen. Dette er ikke din feil! Og det trenger ikke å stemme i det hele tatt - psykopaten får vridd det meste av skyld over på andre uansett.

Enten har ikke behandleren skjønt noe, eller så vrir psykopaten dette til sin fordel, som vanlig.

Veldig lik en situasjon mora mi var oppe i.

Der var hun inne hos en psykolog 1 time, og h*n sa at det var slett ikke noe galt med mora mi! Neida....

Og da var det jo bare å fortsette spillet sitt! Mora mi var friskmeldt!

Jeg har gitt henne helt opp, og har ikke snakka med henne på flere år.....

Tragisk, men jeg har et bedre liv uten henne.

Håper det går bedre med deg også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stilles til ansvar for en annen persons handlinger. Han du beskriver, høres ut som en som ikke kan ta ansvar for egne handlinger, men som trenger noen å skylle på når ting ikke fungerer.

Du høres reflektert og klok ut. Du prøver å se nyansert på situasjonen. Skjønner godt at du er fortvilt.

Men hvem har fortalt deg at vennen din sine problemer er "din skyld"? Hvis det er HAN, må du ta utsagnene med en stor klype salt.Da er det kanskje et middel han bruker til å manipulere deg, og få deg til å få skyldfølelse.

Er det behandleren som har tatt kontakt med deg, håper jeg du klarte å gi han de opplysningene du har kommet med i dette innlegget. Da vil behandleren nok se at denne saken har to sider.

Kanskje kan du skrive ut innlegget ditt, gi det til din "venns" behandler sånn at din side av saken også kommer fram?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...