Gå til innhold

Hvite nupper rundt penishode

Anbefalte innlegg

the student
Skrevet

Har hatt hvite nupper rundt penishode i flere år, også før jeg ble seksuelt aktiv. De er små, og liger på blomkålshoder i miniatyr.

De er kun på kanten rundt penishode.

Hva kan det være? Er det farlig? Smittsomt? Hvilken medisin hjelper? Lurer også på om det er mulig å gå direkte til gynekolog?? Ønsker ikke å kontakte min fastlege om dette..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har også noe lignende.

Ørsmå, stort sett hvite prikker, som kunne lignet på de kjertlene som hårene vokser ut av på pungen. Men disse ligger nærmest "inni" forhuden, løst konsentrert om undersiden av penis. Det er også antydning til noen lenger nede på undersiden.

Disse har "alltid" vært der, og jeg har heller aldri vært i en situasjon der jeg skulle kunne pådra meg noen kjønnssykdommer.

De har aldri klødde eller noe, og ivrker ikke å spre seg, men de er jo ikke noe videre pent.

Lurer på om noen vet hva dette kan være.

Skrevet

Høres ut som disse talg-kjertlene som de fleste gutter har.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hvite nupper kan være talgkjertler med dårlig avløp, eller det kan være vorter som vanligvis skyldes virus. Det kan også være noe annet. Det er ikke mulig for meg å stille noen sikker diagnose, og jeg skal slett ikke anbefale noen behandling uten å ha undersøkt deg. Jeg tror ikke du skal oppsøke gynekolog, de er spesialister i kvinnesykdo0mmer. Det er et utmerket sted i Oslo, som heter Olafiaklinikken, jeg tror at du kan oppsøke dem uten å ha vært hos primærlegen først. Jeg vil anbefale at du ringer dit og spør dem.

Gjest hatt samme problemet
Skrevet

Tar jeg ikke helt feil er dette noe som kalles kranspapler. Jeg har dette selv og har hatt de så lenge jeg kan huske og trodde lenge det var kjønnsvorter. Måtte til 3 forskjellige leger før de endelig fant ut at det ikke var kjønnsvorter!

Vist det ser ut som:

http://www.hudlegekontoret.no/content/view/full/953?PHPSESSID=aa824b9b57947096a7f063676fa38345

så er det nok kranspapler og det er ikke skadelig eller smittsomt. Helt naturlig.

Bare ta det med ro og kos deg i sommer (med gumme selvsagt =) )...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...