Gå til innhold

Rehabilitering


Gjest Hvilke krav

Anbefalte innlegg

Gjest Hvilke krav

Jeg lurer på hva "kravet" er for å få rehabiliteringspenger, er det "nok" å få skrevet ut fra psykiater eller bør fastlegen skrive dette ut? Må man være fysisk syk eller er det "nok" med sterke psykiske plager? Vet at det er strenge krav for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En må være i aktiv behandling med utsikter til bedring for å motta rehabiliteringspenger.

Hviss en er innenfor dette systemet holder det trolig at psykologen skriver en henstilling.

Psykiske plager kan, så vel som fysiske, sette en ut av stand til å være i alminnelig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje litt forskjellig?

Jeg har rehabilitering. Hos meg sender BÅDE fastlegen og psykologen rapport når det nærmer seg utgang på en periode.

Fastlegen min sier at det er hans ansvar, men siden psykologen nødvendigvis skjønner mine problemer, som er mest psykiske, bedre, er det bra for meg at også psykologen sender rapport. De har forskjellig innfallsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvilke krav

Jeg har rehabilitering. Hos meg sender BÅDE fastlegen og psykologen rapport når det nærmer seg utgang på en periode.

Fastlegen min sier at det er hans ansvar, men siden psykologen nødvendigvis skjønner mine problemer, som er mest psykiske, bedre, er det bra for meg at også psykologen sender rapport. De har forskjellig innfallsvinkel.

Hvor mye har man rett til å få i rehabilitering? Hvem har eventuelt rett til å se disse papirene i ettertid, tenker på en eventuell arbeidsgiver, kan de finne ut at du har gått på rehabilitering og se hva det står i papirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke til

Hvor mye har man rett til å få i rehabilitering? Hvem har eventuelt rett til å se disse papirene i ettertid, tenker på en eventuell arbeidsgiver, kan de finne ut at du har gått på rehabilitering og se hva det står i papirene?

En får utbetaling utifra tidligere inntekter. Se trygdeforum. Ta et søk.

Ingen arbeidsgivere kan se papirene dine derfra. Men du må vel redegjøre i en evnt. CV hvorfor det er et tomrom mellom skole og jobb hvor du ikke var engasjert i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...