Gå til innhold

lungesyke og flyturer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått greie svar fra deg tidligere og prøver meg igjen.

Jeg har astma, kols, og er lungeopperert for kreft. Jeg har merket at jeg kan få tildels store pustevansker i enkelte fly ( jeg vet ikke forskjellen på flytypene, men det er store passasjerfly)

.

Siste tur var problematisk, så jeg ble litt redd.Det virket som det er innpusten som er problemet. Er dette vanlig problem ?

Takknemlig for svar.

Vennling hilsen ):

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11181-lungesyke-og-flyturer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hvis du ikke er avhengig av oksygen i hverdagen, skulle det heller ikke være noe problem for deg å fly. De som får problemer med flyturer, er nemlig de som har for lavt oksygen i blodet.

Årsakene til at du av og til har vonde flyturer kan være så mange. Det er trangt i store fly, mange mennesker, dufter etc. Det kan selvsagt også være at din astma ikke trives, siden du har det værst på innpust. Noen astmatikere har det værst på utpust, for øvrig.

Det hadde kanskje vært en ide å snakke med legen din om evt oksygeninnholdet i blodet. Denne prøven gjøres helst på laboratorier (blodgassprøve) eller på sykehus.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11181-lungesyke-og-flyturer/#findComment-57937
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...