Gå til innhold

Kaffe-angst


siv.ing27

Anbefalte innlegg

Leste i et innlegg her at kaffe forsterker angsten? Gjelder dette uansett mengde? Jeg drikker veldig mye kaffe. Legen min mente dette ikke hadde noen innvirkning. Men jeg vurderer å kutte helt ut kaffen etter det jeg leste der.

Drikker kanskje 1-1,5 liter kaffe pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ta det alvorlig

Det er ALT for mye. Tror ikke legen din er helt oppdatert.

MIN angst blir iallefall helt klart forverret av kaffe, og det bare etter en kopp.

Du kan gå over til koffeinfri kaffe, da unngår du problemet.

Men husk å trappe sakte ned, ellers vil du oppleve en hodepine som er verre enn alt annet du har opplevd.

Jeg prøver å begrense kaffebruken til et par kopper om dagen nå. Skal også gå over til koffeinfri, som jeg alltid drakk før.

Før drakk jeg flere kopper daglig, og da fikk jeg hodepine hvis jeg 'glemte' å drikke kaffe om morgenen, og det gikk mot lunsjtid. Plutselig ble jeg litt uvel og fikk hodepine. Hvis jeg da kom på hva det var og tok en kopp kaffe, forsvant hodepinen med en gang!

Husker en gang jeg var på Tonsåsen (rehab.senter). Der skulle vi ikke drikke kaffe. Vi ble anbefalt å trappe ned før vi kom dit, men de som ikke gjorde det, hadde et helvete med masse hodepine. Enkelte måtte ligge til sengs.

Så ingen stoffer som virker i kroppen bør bråseponeres tydeligvis, verken SSRI eller koffein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ta deg en øl

Det er ALT for mye. Tror ikke legen din er helt oppdatert.

MIN angst blir iallefall helt klart forverret av kaffe, og det bare etter en kopp.

Du kan gå over til koffeinfri kaffe, da unngår du problemet.

Men husk å trappe sakte ned, ellers vil du oppleve en hodepine som er verre enn alt annet du har opplevd.

Jeg prøver å begrense kaffebruken til et par kopper om dagen nå. Skal også gå over til koffeinfri, som jeg alltid drakk før.

Før drakk jeg flere kopper daglig, og da fikk jeg hodepine hvis jeg 'glemte' å drikke kaffe om morgenen, og det gikk mot lunsjtid. Plutselig ble jeg litt uvel og fikk hodepine. Hvis jeg da kom på hva det var og tok en kopp kaffe, forsvant hodepinen med en gang!

Husker en gang jeg var på Tonsåsen (rehab.senter). Der skulle vi ikke drikke kaffe. Vi ble anbefalt å trappe ned før vi kom dit, men de som ikke gjorde det, hadde et helvete med masse hodepine. Enkelte måtte ligge til sengs.

Så ingen stoffer som virker i kroppen bør bråseponeres tydeligvis, verken SSRI eller koffein!

Har du flere problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere problemer?

Nei.. Vet vel ikke helt hva som feiler meg. Sosial angst.. Vanskelig å knytte bånd til andre. Negative tanker/følelser om det meste. Har en tendens til å se "svartere" på ting enn det egentlig er. Greier ikke å fokusere på de positive tingene i livet mitt, bare de negative. F.eks kan jeg bare irritere meg på kjæresten min uten å se hvor god hun egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk te

HEI!!

Har skrevet til deg før ang. noe helt annet.

Men hvis du mener du får "kaffeangst"- ja...så er det jo ikke så vanskelig å finne det ut.

Kutt ut kaffen og se hva som skjer.

Eneste måten det.

Sommerklem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slitern

Koffein forsterker angst. Det er helt klart. Det har jeg opplevd selv. En gang drakk jeg en svart kaffe på tom mage. Jeg fikk panikkangst på en forelesning slik at jeg måtte gå fra timen. Drikk heller koffeinfri kaffe. Du får kjøp koffeinfri pulverkaffe i butikken. Jeg vil anbefale deg å gå i terapi. Dine irritasjoner over kjæresten din kan være tegn på at du ikke er helt fornøyd med livet ditt. Det kan være depresjon. Hvis du ikke jobber med deg selv og lar det gå utover henne, risikerer du å miste henne og det vil du vel ikke. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...