Gå til innhold

Excel - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Hayley
Skrevet

Skal lage en budsjettoversikt og siden jeg ikke har brukt Excel på mange år trenger jeg litt hjelp!

Jeg har en sum som er vårt budsjett for i år. I en kolonne skal jeg trekke fra div. fakturaer fra dette beløpet fortløpende - slik at vi hele tiden kan se hvor mye som står igjen på budsjettet pr. d.d.

I kolonnen ved siden av skal summen på fakturaene summeres - slik at vi kan se hvor mye som er brukt pr. d.d.

Noen som skjønner dette og kan hjelpe meg med formler????

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Når du skal summere bruker du det summeringstegnet som står to hakk til høyre for tilbake- og fram-tastene oppe i menyen. Så markerer du det området som skal summeres, f.eks. A1:A5. Eller du kan skrive formelen"=summer(a1:a5)" Når du skal trekke fra skriver du slik, hvis f.eks. beløpet du starter med er B2 og beløpet du skal trekke fra (fakturaen) er B3: "=B2-B3". Denne formelen kan du kopiere videre på nye fakturaer.

Ellers finnes det noen hefter men enkel datahjelp i forskjellige programmer, de får du på matbutikker - sammen med ukeblader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...