Gå til innhold

p-piller??


Gjest Annemi

Anbefalte innlegg

Eg har vært plagd med store menstruasjons-smerter. I dag var eg hos legen for eg har høyrt at p-pillen kan hjelpe. Eg fekk noko som heitter Diane, men då eg leste bruksanvisningen, så vart eg litt usikker på kva det eigentleg var eg hadde fått. Under bruksområde så sto dette: "Diane brukes mot hormonforstyrreslser forårsaket av overvekt av eller overfølsomhet for mannlige kjønnshormoner hos kvinner." Videre sto symptoma på dette. Eg har ikkje problemer med dette.

Under bivirkninger står dette: "Diane gir prevensjonseffekt på lik linje med p-piller så lenge behandlingen varer."

Er det rett at eg skal ha desse tablettene, eller er det skjedd ein feil?? Kva er eigentleg desse tablettene, er det p-piller, til tross for det som står i bruksanvisningen??

Håper nokon kan svare på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diane virker på samme måte som p-piller. Har selv venninner som har brukt dem ! De har noen ekstra (tror jeg) stoffer i seg som ikke er i alle andre p-piller. Du er like sikker på disse som andre. Kanskje du ble gitt disse pga. dine store mens smerter. Har du også tenkt å bruke de som prevensjon så er du liker sikker som med andre piller, så sant du tar dem hver dag !

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane er p-piller, men de har også vist seg å ha en god effekt på personer med en sykdom som heter PCOs, og det er denne sykdommen som blir beskrevet i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Diane er en p-pille som også hjelper mot uren hud, så man har to fordeler. Den vil hjelpe mot menstruasjonssmerter som andre p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...