Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan. Jeg er en mann på 27. De siste åra får jeg stadig nye føflekker over alt på kroppen, og spesielt på overkroppen. Jeg synes forsåvidt ikke det gjør så mye - de er små og temmelig harmløse - men jeg er jo nysgjerrig på hvorfor dette skjer.

Det er spesielt i løpet at de siste 4 åra at de har kommet. De siste par månedene har jeg f.eks. fått to nye små i ansiktet.

Som barn hadde jeg sterk hud, og ble raskt brun. Etterhvert som jeg ble eldre, sluttet jeg å eksponere kroppen noe særlig for sol. Jeg synes det er dritkjedelig å sole meg, og går sjelden i shorts eller bar overkropp. Dette ser ut til å påvirke pigmentdannelsen i huden min, for i de siste åra har jeg lagt merke til at det tar lang tid for meg å bli brun, når jeg først prøver.

Jeg er forsiktig, og har alltid brukt solkrem med høy faktor. Bortsett fra et par uhell, oppigjennom, da selvfølgelig;)

Kan noen gi meg en forklaring på dette? Kan jeg gjøre noe for å forhindre dette? BØR jeg gjøre noe?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har akkurat det samme spørsmålet. I de siste årene har det dukket opp stadig flere føflekker og da spesielt på ryggen. Jeg synes dette er litt skremmende men har enda ikke spurt noen lege om hva det kan være. Takknemlig for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...