Gå til innhold

ECT-Så ufarlig som legene sier?


Thuringwethill

Anbefalte innlegg

Thuringwethill

Dette blir masse om meg, og er selvfølgelig høyst subjektivt. Det er sikkert mange andre her som har et helt annet syn på saken, eller har en solskinns historie å komme med. Og gjør for all del det.

Jeg fikk ect i forbindelse med at jeg var innlagt for kort tid siden.

Det hele var selfølgelig helt frivillig. Etter en lege hadde fortalt om hvor bra behandlingen var og etter at jeg hadde fått en brosjyre med enda mer nyttig informasjon, framstod det hele som en tur i parken. Jeg takket ja i håp om et kortere opphold.

Hvor mange behandlinger jeg fikk husker jeg ikke. Og det er litt av problemet. Det går utover hukommelsen. Det var greit nok på sykehuset, der det ikke var så mye å huske på. Men her ute i den "virkelige" verden oversvømmes man med ting som skal huskes..

Tenk bare på alle koder og passord, eller det å huske å ta med lommebok, eller huske hvor man har lagt ting.

Jeg har problemer med å huske navn på venner og til og med min egen alder.

Det jeg egentlig vil fram til er at man bør tenke seg om før man skriver under, ja for man må faktisk signere for å få behandling. Man signerer jo ikke for så mange behandlingsmetoder ellers?

Jeg har ikke tvil om at ect har hjulpet mange mennesker ut av depresjoner, men meg har det ikke hjulpet (selv om legen mente det).

Jeg er blitt verre, og har i tillegg fått sosial angst av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sol&sommer :-)

Jeg skal tenke nøye på det. I grunnen greit å få høre informasjon om negative bivirkninger...

Det er bare det at jeg ser det som et mulig håp om å kunne få slippe de tunge periodene etterhvert. Fordi de ødelegger mulighetene mine med tanke på jobb ol.

også er det så innmari vondt å være så deprimert. Men skal vurdere det nøye.

Takk for nyttig innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine1365379966

Fikk du behandling på ene siden av hjernen eller begge ?

Det vanlige er nå den ene siden, og det gir færre bivirkninger/ mindre eller ingen problemer med hukommelsen.

Jeg fikk ECT og har ikke hatt noen plager etterpå.

Effekten var slående og umiddelbar.

Så dette er en av solskinnshistoriene.

Jeg kan ikke huske (!) at jeg måtte skrive under på noe.

Kanskje du har vært uheldig med psykiater/sykehus?

Lykke til med andre former for behandling.

ECT er jo ikke en varig behandling, men den redder deg akkurat da og gir deg håp og mot til å fortsette i behandling og prøve enda flere medisiner/kombinasjoner av medisiner.

Jeg tror jeg har funnet en slik kombinasjon nå ,så gi aldri opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...