Gå til innhold

Svar til ulva


Gjest Gladiatoren

Anbefalte innlegg

Gjest Gladiatoren

Takk for svar ulva!

Beklager at jeg kanskje svarer litt sent.Jeg har vært travelt opptatt med forskjellige ting.

Livet mitt svinger fremdeles en god del i dårlige perioder og gode perioder. For tiden er jeg også en del deprimert, og jeg er veldig trett ofte. Noen ganger er det et ork bare å for eksempel ta oppvasken, eller tørke støv. Det føles nesten som å måtte ta en nordpolekspedisjon...eller klatre opp Mount Everest mange ganger å utføre enkle ting;-) Du forstår sikkert hva jeg mener.

Jeg tror trettheten i mitt tilfelle skyldes mye at jeg plages av noe som kanskje kan kalles for tankeforstyrrelser. Jeg har også en del tvangstanker. I lange perioder kan jeg være omtrent helt fri fra dette, mens jeg nå er i en periode der jeg er plaget av slikt. Det er veldig slitsomt og gjør meg fysisk trett.

Jeg bruker faktisk for tiden bare truxal til å sove på og en sjelden gang om dagen. Dette er etter avtale med psykiateren min fordi vedkommende ville at fastlegen min skulle ta en hel rekke blodprøver på meg før hun fortsatte å gi meg medisiner. Truxal har jeg fått bare midlertidig for å sove på og ellers ved behov om dagen. Men jeg bruker dem sjelden om dagen fordi de bare hjelper meg på en måte;-nemlig at jeg blir utrolig trett av dem. Og det er jo ikke noe en har nytte av når det er mitt på dagen og en ønsker å være oppe og nytte dagen...

Både psykiateren min og psykologen min har ferie, de kommer tilbake den ene om tre uker, og den andre om fire uker. I mellomtiden må jeg klare meg praktisk talt selv, med støtte fra den beste psykologen min da selvsagt, nemlig hunden min;-) Men det skal jeg klare.

Jeg prøver å gi meg selv oppmuntringer gjennom en dag. Hvis ingen andre gjør det, må jeg jo gjøre det selv:-)

Ved neste møte hos psykiateren min vil jeg spørre om å få prøve det nye medikamentet Cipralex. Håper det vil hjelpe mot depresjon, sosialangst og tvangstanker. Det er ihvertfall et forsøk verdt.

Ellers vil jeg antakelig fortsette med zyprexa, eller kanskje psykiateren min har et annet vidundermiddel;-)

Jeg merker at jeg fortsatt er veldig sensitiv. Det medfører at det går veldig inn på meg dersom noen sier noe sårende, eller at noen ler av meg f.eks. Da er i noen tilfeller resten av dagen ødelagt. Men i gode perioder er jeg ikke fullt så sensitiv. Jeg har forresten opplevd den siste tiden at noen av de nærmeste vennene har såret meg og skuffet meg. (Noen av de få vennene jeg har). Det føles som at ingenting av det jeg gjør eller sier overfor dem er godt nok. Det går litt på selvtilliten løs. Men jeg tilgir dem for de forstår nok ikke hva de gjør. De forstår ikke hvor sensitiv jeg er.

Så jeg kjemper videre i livets "Amfiteater" mot målet å bli helt eller tilnærmet helt frisk. Jeg har bestemt meg for å kjempe for det selv om det skulle ta 12 år til eller mer. Noen dager oppleves livet som en "kamp for tilværelsen" men jeg vil kjempe.

Jeg har forresten bestemt meg for å prøve å få mer ut av psykologen min. Først vil jeg snakke med ham om det som plager meg. Og så vil jeg hale ut av ham all den kunnskapen jeg kan:-)

Jeg vil at han skal hjelpe meg med sin erfaring og kunnskap til å bedre takle sosialt samvær. Jeg vil prøve å øve meg opp i sosialt samvær;-)

Dessuten vil jeg spørre om jeg kan få lov til å ligge på en benk og se opp i taket mens jeg snakker med ham;-) (Jeg bare spøker).

Og husk at du er akkurat like mye verdt som menneske uansett hvor mye du klarer eller ikke klarer. Jeg håper og tror på at det vil gå bra frem til dagmammaen din kommer tilbake. Jeg er enig med Kizza at sønnen din er heldig som har deg som mor.

Jeg vil til slutt nevne at jeg har stor respekt for "psykiatriske pasienter"(liker ikke egentlig det ordet), og andre liknende mennesker som har problemer å takle og hanskes med som såkalte "normale" (liker heller ikke det ordet)mennesker ikke har å slite med. Psykiatriske pasienter og andre i liknende livssituasjoner er de virkelige heltene på jorda.

Lykke til videre ulva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Hei Gladiatoren!

Dersom du med ditt innlegg kun ønsker å diskutere med ulva - så oppfordrer vi alltid til å bruke forum for meldinger til slikt. Dersom du derimot i like stor grad ønsker innspill fra andre brukere, er det fint om du benytter en tittel som indikerer dette.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...