Gå til innhold

Mangel av Serotonin


Pellets

Anbefalte innlegg

De siste årene har de fysiske forklaringsmodellene fått mye oppmerksomhet. Det viser seg at noen av de kjemiske signalstoffene i hjernen (serotonin, noradrenalin og dopamin) er med på å påvirke stemningsleiet vårt. Et

Det jeg lurer på er:

Hva er serotonin ?

Hvorfor er det noen som har for lite av dette stoffet?,

- er det arvelig ?

Jeg er deprimert og har angst. Har brukt Zoloft, men har akkurat gått over til Cipralex.

Blodprøve viste at jeg hadde for lite av serotonin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gammelt nytt

Ta et søk, eller lån en bok på biblioteket, feks 'Lykketyvene'.

Er ikke forklart i få ord dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soso1365380441

Ta et søk, eller lån en bok på biblioteket, feks 'Lykketyvene'.

Er ikke forklart i få ord dette!

Hvilken blodprøve er dette?

Jeg har spurt legen min om det går an å måle serotonin nivået - hun sier at det ikke går an?! Kanskje NDH kan svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken blodprøve er dette?

Jeg har spurt legen min om det går an å måle serotonin nivået - hun sier at det ikke går an?! Kanskje NDH kan svare på dette?

Serotonin er et stoff som kan sees i hjernen, ikke i blodet. Det er et signalstoff, nevrotransmitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serotonin er et stoff som kan sees i hjernen, ikke i blodet. Det er et signalstoff, nevrotransmitter..

Jo da, det går an å se innholdet av serotonin i blodet. Jeg fikk en henvisning fra psyk.poliklinikk og var hos min lege og tok den prøven, som ble sendt inn til Trondheim.

Blodprøven viste at jeg hadde for lavt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et søk, eller lån en bok på biblioteket, feks 'Lykketyvene'.

Er ikke forklart i få ord dette!

Men er mangel av serotonin arvelig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søk videre

Men er mangel av serotonin arvelig ??

Vet ikke, kanskje du finner noen artikler hvor det står noe.

Serotoninmangel fører jo til depresjon og depresjon kan jo være arvelig på den måten at en er genetisk disponert for å få det. Så kanskje er det riktig å si ja på det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...