Gå til innhold

Vil så gjerne be noen...


Gjest Høst - kom fort

Anbefalte innlegg

Gjest Høst - kom fort

Men har så problemer. Er så sliten så orker ikke styr med mat. Selv grillmat blir for mye ordnings for meg.

Og så tror jeg at de jeg ber heller vil være sammen med noen andre enn meg og mannen min.

Jeg har alltid vært mye sammen med venninner, enten flere eller en. Men nå har jeg problemer med å ringe of oreslå noe for dem også. Synes alle er SÅ opptatte nå om sommeren. Alle har fullt program, mens jeg bare lengter etter selskap. Og så er jeg redd for å be om det, siden alle andre virker så opptatt.

Har ringt to idag, men de var opptatt, og da mister jeg liksom motet.

Og så er jeg så overfølsom for den minste endring i tonefallet deres, og det får jo jeg i min nåværende situasjon til å bety noe slikt som at de synes det er kjedelig å prate med meg e.l. Det kan jo like godt (mest sannsynlig) være at de er lei seg selv for ett eller annet, men jeg tenker verst scenario med en gang.

Noen som kjenner seg igjen?

Før så ordnet mannen min alt når vi ba folk, men han er for sliten i år han også. har jobbet for mye. Sukk, blir deprimert av å tenke på at resten av sommeren skal bli like ensom som begynnelsen. Problemet er depresjonen, jeg vet det men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, er de opptatt, så er de opptatt. Ikkenoe å gjøre med det. Jeg/vi er også veldig opptatte fremover, spesielt i helgene, men liker likevel å bli bedt.

Nå griller vi rimelig ofte for tiden, mat må man ha, og så veldig mye styr er det egentlig ikke. Det trenger ikke være så veldig mye greier man trenger å servere. Er litt forskjell om man inviterer et vennepar en lørdagskveld, eller om man ber en pølseglad kompis innom en tur. Og hva med å be naboen? Kommer naboene forbi verandaen mens vi griller inviterer vi dem. Det skjer rimelig ofte.

Prøv å ikke legg så mye i tonefallet. Jeg kan sikkert svare litt rart noen ganger, kommer helt an på hvor trett jeg er, hva som skjer rundt meg osv. Skal man analysere sånn har man nok lett for å tenke på det som kunne virke negativt - trolig uten å være det.

Ta det "orket" det er å rigge til grillen og fyr opp! Kommer det noen, så er det hyggelig, hvis ikke så gjør dere to det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grillern

Om du ringer om dagen og ber noen til samme kveld, er sannsynligheten for at det ikke passer svært stor, og det har ingenting med deg å gjøre.

Spør du derimot: " Jeg har så lyst til å be dere på grillmat en kveld med det første. Er det noen kveld de kommende to ukene som ville passet bra for dere?", er sannsynligheten stor for at du får et ja.

Kan det være at du og mannen din overdriver nstrengelsene med å be noen? Hvor lang tid tar slike forberedelser? 1/2 time i butikken og en time hjemme på forhånd? Om dere deler på det, er det overkommelig. Også for slitne og deprimerte. Dessuten kan det være god depresjonsbehandling for deg, og gi overskudd til mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...