Gå til innhold

Hva slags AD er Remeron?


Gjest none

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delirious

Hmm... Jeg tror forskjellen på remron og de andre ssri'ene er at remeron hindrer reopptak av både serotonin og noradrenalin...? Jeg visste ikke at det var en regel om at man måtte ha prøvd noe annet først, ble satt rett på Remeron. Vær forberedt på en real dose av døsighet hvis du begynner på denne ad'en!! Bortsett fra det og vektøkning (som hos mange er ønsket, men i min situasjon føltes som kontrolltap) tror jeg dette er en veldig bra ad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg tror forskjellen på remron og de andre ssri'ene er at remeron hindrer reopptak av både serotonin og noradrenalin...? Jeg visste ikke at det var en regel om at man måtte ha prøvd noe annet først, ble satt rett på Remeron. Vær forberedt på en real dose av døsighet hvis du begynner på denne ad'en!! Bortsett fra det og vektøkning (som hos mange er ønsket, men i min situasjon føltes som kontrolltap) tror jeg dette er en veldig bra ad.

Takk for svar :-) Nå bel jeg glad... jeg har lurt så innmari på dette. Søkt og søkt på google.

Leste på noen legesider at andre AD skulle prøves i ett år før en kunne få remeron.

Sjekket det nå. En kunne få det før det hadde gått ett år dersom det var betydelig fare for selvmord.

Lurer på hva som er grunnen til denne regelen om at en i utgpkt. skal ha prøvd andre AD først i ett år.

Kanskje NHD kommer med svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke riktig at en må ha prøvd andre AD først. Det er fullt mulig å begynne direkte på Remeron.

PS. Hvor hadde du denne opplysningen fra? DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke riktig at en må ha prøvd andre AD først. Det er fullt mulig å begynne direkte på Remeron.

PS. Hvor hadde du denne opplysningen fra? DS

Det sto i felleskatalogen.. Leste om dette for å finne ut hva hvilket preparat remeron er, og hva som er vanlige bivirkninger. jeg prøvde å bruke det, men jeg svimte av, og våknet halvt hengende over en søppelboks. Ble borte igjen, og de fant verken blodtrykk eller puls på en stund. MEN for å komme til poenget: Det var ikke en vanlig bivirkning.

Måtte bare forklare litt, jeg har ikke som hobby å lese Felleskatalogen.

Hva mener du med DS?

Og RL (har sett du har brukt det tidligere)?

Hvorfor er det slik at en må ha prøvd andre AD først? Bare gjetter: er det en dyr medisin??

En annen ting: Hvilket preparat er Remeron? Er det noe av det samme som Efexor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i felleskatalogen.. Leste om dette for å finne ut hva hvilket preparat remeron er, og hva som er vanlige bivirkninger. jeg prøvde å bruke det, men jeg svimte av, og våknet halvt hengende over en søppelboks. Ble borte igjen, og de fant verken blodtrykk eller puls på en stund. MEN for å komme til poenget: Det var ikke en vanlig bivirkning.

Måtte bare forklare litt, jeg har ikke som hobby å lese Felleskatalogen.

Hva mener du med DS?

Og RL (har sett du har brukt det tidligere)?

Hvorfor er det slik at en må ha prøvd andre AD først? Bare gjetter: er det en dyr medisin??

En annen ting: Hvilket preparat er Remeron? Er det noe av det samme som Efexor?

Håper du ikke blir så irritert over at jeg ikke leste innlegget ditt godt nok når du førts hadde tatt deg tid til å svare.

Sorry. Skal ikke skje igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det sto i felleskatalogen.. Leste om dette for å finne ut hva hvilket preparat remeron er, og hva som er vanlige bivirkninger. jeg prøvde å bruke det, men jeg svimte av, og våknet halvt hengende over en søppelboks. Ble borte igjen, og de fant verken blodtrykk eller puls på en stund. MEN for å komme til poenget: Det var ikke en vanlig bivirkning.

Måtte bare forklare litt, jeg har ikke som hobby å lese Felleskatalogen.

Hva mener du med DS?

Og RL (har sett du har brukt det tidligere)?

Hvorfor er det slik at en må ha prøvd andre AD først? Bare gjetter: er det en dyr medisin??

En annen ting: Hvilket preparat er Remeron? Er det noe av det samme som Efexor?

Dette er dessverre en bivirkning en en sjelden gang ser på Remeron og Tolvon. Det er derfor jeg anbefaler å starte med en lav dose.

DS avslutter det som står etter PS

RL = "real life" (det virkelige liv) i motsetning til på internett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre en bivirkning en en sjelden gang ser på Remeron og Tolvon. Det er derfor jeg anbefaler å starte med en lav dose.

DS avslutter det som står etter PS

RL = "real life" (det virkelige liv) i motsetning til på internett

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...