Gå til innhold

For høye sukkerverdier


ajk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært på min andre glucosebelastning og det ble der oppdaget at jeg hadde litt høye sukkerverdier. Jeg snakket med min jordmor, og hun sa at det ikke var snakk om svangerskapdiabetes, men kun høye verdier. Jeg ble derfor bedt om å følge en kostplan som hun sendte meg. Men det stod ikke så mye der.

Så derfor lurer jeg på en del ting.

Kan jeg spise honning?

Kan jeg drikke sukkerfri brus/saft (evt. andre lettprodukter) selv om jeg er gravid (det blir så utrolig kjedelig med bare vann)?

Kan man spise litt søtt en sjelden gang eller skal man la det helt være?

Kom også gjerne med noen generelle tips til meg.

Takker for svar,

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du kan dricka sockerfria drycker och andra lettprodukter. Honung skall du inte äta då den innehåller mycket socker. Försök att undvika allt som innehåller mycket socker. Det hörs inte ut som du behöver att ha en spesiellt sträng diabetes kost .Jag tycker att du borde få träffa en disetist om du inte har fått tillräcklig informasjon, om din kost. Att motionera är också viktigt, för att förbränna kolhydrater. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...