Gå til innhold

har jeg endometriose?


amalien

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år og har siden 16årsalderen gått på p-piller- Nå er jeg sluttet og fått betydelige større smerter.

Rundt eggløsninga har jeg krampelignende smerter i underlivet

Har ellers mye hodepine.og litt humørsvingninger under eggløsning og før mens

Disse krampene forsvant da jeg gikk på piller. Går ikke på dem pgr, humørendringer.

Jeg spurte min lege om dette var normalt, og han sa det ikke var unormalt. Naproxen skulle visst være redningen ?

Er dette Endo.?Eller har jeg bare vanlige plager som alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til amalien

Endometriose kan bare påvises ved lapaoskopi ('kikkhullsoperasjon'), så inntil videre på du bare se det. Hvis Naproxen eller lignende ikke hjelper, kan man tenke på å foreta laparoskopi. Inntil videre må du bare ha den mulighet åpen, og det kan jo være greit å vite at smerter kan ha en årsak. Les mer under: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...