Gå til innhold

Tripp, trapp ned med cipramil,,,(noen med erfaringer ?)


toso

Anbefalte innlegg

Er underveis med nedtrapping av cipramil ; - foregår eget helt etter eget ønske & opplegg. Forsøkte jeg begynte å "miste" meg selv, -- og bli en person midt mellom ingenting. Uansett var opp i 2 tabl daglig en del mnd, -- gi så ned til 1, - og videre til en halv. Har forsøkt kutte den siste halve også,, men det var værre. Svimmelheten blir mer rådende igjen, - mer urolig og faktisk lett irritert og slitsomme dager...Så da får jeg vel forsøke litt til med en halv,,- Verden har forsåvidt blitt noe bedre av nedtrappingen uansett, - så da er det bedre for meg ihverfall. Vet ikke ihvilken grad et er noe problem, - men laster på med valium når kroppen blir for urolig,, -- må ha 2 for å få noe virkning, .. tar det i perioder, ( alt fra 2-3 ganger i uka - til 0)

har forresten kasta psykologen min, - Dårlig kjemi -- merkelige pusteøvelser han sa jeg skulle bli frisk av, (men som ikke funka) osv, ... nå venter jeg på om de har en annen lege, - eller om jeg må greie meg på egne ben sammen med noen tips fra fastLegen min, -

noen med erfaringer på alle områdene jeg har vært innom setter jeg pris på tilbakemeldinger, -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at man må trappe veldig langsomt ned på Cipramil for å unngå bivirkninger. Du kan få skrevet ut Cipramil på 10 mg (altså halvparten av en vanlig pille), disse er lettere å dele i to.

Til tross for langsom nedtrapping opplevde jeg en form for "svimmelhetsstøt"; på slutten tok jeg ca. 5 mg Cipramil med noen dagers mellorom, til slutt ga det seg og jeg kutta ut helt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks cip

Min erfaring er at man må trappe veldig langsomt ned på Cipramil for å unngå bivirkninger. Du kan få skrevet ut Cipramil på 10 mg (altså halvparten av en vanlig pille), disse er lettere å dele i to.

Til tross for langsom nedtrapping opplevde jeg en form for "svimmelhetsstøt"; på slutten tok jeg ca. 5 mg Cipramil med noen dagers mellorom, til slutt ga det seg og jeg kutta ut helt. Lykke til.

Hei! Jeg gikk en periode på cipramil for noen år siden, noe jeg tror bidro veldig til å få meg solid på beina igjen. Akkurat som "tod" merket jeg veldig en rar svimmelhet selv om jeg trappet sakte ned, og måtte av og til ta en og annen cipramil i mange uker etterpå. Det tok litt tid før jeg satte symptomene i forbindelse med nedtrappingen, men i ettertid har jeg snakket med flere som merker det samme. Kunne få "aura" i synsfeltet ("sitring i synsfeltet") osv. Så bruk tid på dette, før du avslutter helt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei! Jeg gikk en periode på cipramil for noen år siden, noe jeg tror bidro veldig til å få meg solid på beina igjen. Akkurat som "tod" merket jeg veldig en rar svimmelhet selv om jeg trappet sakte ned, og måtte av og til ta en og annen cipramil i mange uker etterpå. Det tok litt tid før jeg satte symptomene i forbindelse med nedtrappingen, men i ettertid har jeg snakket med flere som merker det samme. Kunne få "aura" i synsfeltet ("sitring i synsfeltet") osv. Så bruk tid på dette, før du avslutter helt! Lykke til!

Bruk laaaang tid. Før du kutter helt ut den halve tabletten daglig, gå over til 1/2 annenhver dag, og kanskje til slutt hver tredje, før du slutter helt. Probemene du beskriver er helt vanlige i forbindelse både med opptrapping og nedtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fit å få oppklart

Bruk laaaang tid. Før du kutter helt ut den halve tabletten daglig, gå over til 1/2 annenhver dag, og kanskje til slutt hver tredje, før du slutter helt. Probemene du beskriver er helt vanlige i forbindelse både med opptrapping og nedtrapping.

Er det DU som har registret ikke undertegnet som ditt nick?

Jeg får nemlig beskjed når jeg prøver meg på 'ikke undertegnet' (skulle jo være tilgjengelig for alle, var det før iallefall), at dette nicket er reservert av en annen bruker.

I så fall hadde det vært fint om du kunne oppheve reservasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Er det DU som har registret ikke undertegnet som ditt nick?

Jeg får nemlig beskjed når jeg prøver meg på 'ikke undertegnet' (skulle jo være tilgjengelig for alle, var det før iallefall), at dette nicket er reservert av en annen bruker.

I så fall hadde det vært fint om du kunne oppheve reservasjonen!

Jeg har ikke reservert dette. Det er mange andre enn meg som benytter "ikke undertegndet", så dette skjønner jeg ingenting av. Ikke undertegnet kommer av seg selv når jeg ikke bruker noe som helst nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Også ikke undertegnet

Jeg har ikke reservert dette. Det er mange andre enn meg som benytter "ikke undertegndet", så dette skjønner jeg ingenting av. Ikke undertegnet kommer av seg selv når jeg ikke bruker noe som helst nick.

Ja, nå fikk faktisk jeg brukt det også! Men det har vært en lang periode hvor jeg har fått opp den meldingen jeg nevnte. Merkelig!

Da har nok webbis fått ordnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...