nord Skrevet 29. november 2000 Skrevet 29. november 2000 Jeg har planer om å arbeide ca. tilsammen en uke full tid i januar (oppdelt i noen få timer pr. dag kveldstid etc.) Dette gjelder ikke fedrekvoten. Jeg har da permisjon med 80% lønn. Jeg lurer på om arbeidet da vil påvirke permisjonen i noen grad, med hensyn til utbetaling o.l. Jeg planlegger å ta ut en uke avspasering til sommeren med lønn, istedet for å få betalt for denne arbeidsuken i januar, er det noe i veien for det, eller er det mer fornuftig å få utbetalt pengene nå, evt. senere? Jeg skal arbeide hos min vanlige arbeidsgiver. Med vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 30. november 2000 Skrevet 30. november 2000 De timene du arbeider plikter du å oppgi til trygdekontoret. Du vil da få tilsvarende mindre utbetalt fødselspenger. At du får 80% fødselspenger er ikke for at du kan jobbe 20%, men for at du skal få fødselspenger i 52 uker istedet for 42 uker. Om tar ut lønn i januar eller ikke spiller liten rolle, du får jo lønn når du avspaserer. 0 Siter
nord Skrevet 30. november 2000 Forfatter Skrevet 30. november 2000 De timene du arbeider plikter du å oppgi til trygdekontoret. Du vil da få tilsvarende mindre utbetalt fødselspenger. At du får 80% fødselspenger er ikke for at du kan jobbe 20%, men for at du skal få fødselspenger i 52 uker istedet for 42 uker. Om tar ut lønn i januar eller ikke spiller liten rolle, du får jo lønn når du avspaserer. Hei, takk for svar. Bare for å være sikker, de timene jeg evt. jobber i januar ca. en uke, og som trygdekontoret trekker ifra permisjonspengene i januar, vil de pengene da utbetales f.eks på slutten av permisjonen, slik at jeg da kan strekke permisjonen en uke ekstra ? Eller er det dumt å jobbe ekstra i det hele tatt, at jeg jobber og ikke får noe ekstra igjen for det, hverken i penger eller fri? Må jeg oppgi timene til trygdekontoret hvis jeg ikke får betalt for dem nå, men tar avspasering etter avtale med jobben etter at permisjonen er over ? Med vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 1. desember 2000 Skrevet 1. desember 2000 Hei, takk for svar. Bare for å være sikker, de timene jeg evt. jobber i januar ca. en uke, og som trygdekontoret trekker ifra permisjonspengene i januar, vil de pengene da utbetales f.eks på slutten av permisjonen, slik at jeg da kan strekke permisjonen en uke ekstra ? Eller er det dumt å jobbe ekstra i det hele tatt, at jeg jobber og ikke får noe ekstra igjen for det, hverken i penger eller fri? Må jeg oppgi timene til trygdekontoret hvis jeg ikke får betalt for dem nå, men tar avspasering etter avtale med jobben etter at permisjonen er over ? Med vennlig hilsen du strekker ikke permisjonstiden på denne måte. Da må du ha tidskonto, og da må du jobbe minst 50% og minst 12 uker må tas ut som tidskonto. Du må oppgi timene du jobber uansett om du tar ut lønn nå eller senere eller ved avspasering. 0 Siter
nord Skrevet 3. desember 2000 Forfatter Skrevet 3. desember 2000 du strekker ikke permisjonstiden på denne måte. Da må du ha tidskonto, og da må du jobbe minst 50% og minst 12 uker må tas ut som tidskonto. Du må oppgi timene du jobber uansett om du tar ut lønn nå eller senere eller ved avspasering. Hei Et siste spørsmål i denne forbindelse. Jeg har to uker ferie tilgode fra 2000, som jeg skal overføre til 2001. Kan jeg ta ut en ferieuke i f.eks januar og gi beskjed om dette til trygdekontoret litt i forkant? Hvis jeg tar ut en ferieuke, så stopper vel utbetalingen fra trygdekontoret den uken, og jeg får utbetalt fødselspenger en uke lengre (på en måte) ? Om jeg jobber etpar timer i ferien, så er vel det min sak, eller ? Ang uttak av feriedager, så har jeg forstått at det lønner seg å ta ut dager i forbindelse med påsken f.eks, for det blir færre feriedager, og man kan strekke permisjonen etpar dager lenger. Kan man bestemme dette i løpet av permisjonstiden og gi beskjed litt før man tar ut ferien, eller må dette være avklart med trygdekontoret før man starter permisjonen ? Takknemlig for svar mvh 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 3. desember 2000 Skrevet 3. desember 2000 Hei Et siste spørsmål i denne forbindelse. Jeg har to uker ferie tilgode fra 2000, som jeg skal overføre til 2001. Kan jeg ta ut en ferieuke i f.eks januar og gi beskjed om dette til trygdekontoret litt i forkant? Hvis jeg tar ut en ferieuke, så stopper vel utbetalingen fra trygdekontoret den uken, og jeg får utbetalt fødselspenger en uke lengre (på en måte) ? Om jeg jobber etpar timer i ferien, så er vel det min sak, eller ? Ang uttak av feriedager, så har jeg forstått at det lønner seg å ta ut dager i forbindelse med påsken f.eks, for det blir færre feriedager, og man kan strekke permisjonen etpar dager lenger. Kan man bestemme dette i løpet av permisjonstiden og gi beskjed litt før man tar ut ferien, eller må dette være avklart med trygdekontoret før man starter permisjonen ? Takknemlig for svar mvh Begge deler er null problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.