Gå til innhold

Innadvendt og menneskesky


Gjest grubler og grubler

Anbefalte innlegg

Gjest grubler og grubler

Kunne ønsker jeg hadde en annen personlighet enn den jeg har. Jeg har alltid vært sjenert og innadvendt. Jeg er sosial i visse situasjoner. Men jeg føler at min personlighet hindrer meg i å være sosial. Jeg ønsker å være mer sosial, men orker ikke tanken på alt hva jeg må gjøre for å bli det. Hva kan dette være? Går det an å forandre personligheten sin i terapi slik at man kan bli mer utadvendt. Jeg er en innadvendt grubler som grubler bort livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, vet ikke om dette er noe særlig stor trøst, men jeg har det nokså mye det samme. Håper du får noen forslag som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainy1365380531

Hei på deg.

Eg ser du har det slik som jeg også. Det er sikkert mange av oss uten att vi vet om hverandre. Eg tok meg en tur til min fastlege og forklarte situasjonen og fikk time hos en hode-krymper. etter å ha vært hos ham noen ganger fikk eg bli med i et gruppemøte med andre i liknedes problemer. Vi i denne gruppen møtes en dag i uken og hjelper hverandre med våre problemer så godt som vi kan.

Håper dette hjalp deg litt på en vei som du kan gå ...

Gruet meg litt i starten men no går det som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ett skritt av gangen

Jeg tror en må ØNSKE seg forandring. Og da må en begynne å trene. Øvelse gjør mester som på alle andre områder i livet.

Det beste er å omgås folk på områder hvor det ikke er ventet at en skal drive selskapspjatt, feks foreningsvirksomhet av et eller annet slag. Eller kursvirksomhet. Veldedige organisasjoner er et annet område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...